נתניהו ניסה לארגן פגישת פיוס עם ימינה - בנט ביטל

ראש הממשלה ניסה להרגיע את הרוחות בין המפלגות, סביב המחלוקות בנושא החלת הריבונות והוועדה למינוי דיינים. הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בארבע עיניים בין נתניהו לבנט, אך האחרון ביטל בעקבות הודעה של הליכוד נגד ימינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 20:29 יא בסיון התשפ

נתניהו ניסה לארגן פגישת פיוס עם ימינה - בנט ביטל
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

פגישת פיוס הייתה אמורה להתקיים אמש (ג') בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יושב ראש ימינה נפתלי בנט, כך דווח בחדשות 13. בין שתי המפלגות שוררת יריבות והחלפת האשמות בימים האחרונים בעיקר סביב שני נושאים: תכנית המאה, והוועדה למינוי דיינים. הפגישה הייתה אמורה להתנהל בארבע עיניים בין נתניהו לבין בנט, אך ברגע האחרון החליט בנט כי מוותר בגלל הודעה של הליכוד נגד ימינה, והפגישה בוטלה.

כאמור הסערות האחרונות היו בעיקר סביב שני נושאים, כשהראשון הוא החלת הריבוניות ותכנית המאה. ביומיים האחרונים קיימו גם בימיניה וגם בליכוד פגישה עם ראשי מועצת יש"ע. מרכז הסוגיה היה החשש למימוש תכנית המאה במלואה, שזה אומר הקמת מדינה פלסטינית. אך בעוד שהישיבה עם ימינה הסתיימה באווירה חיובית, מועצת יש"ע יצאה בתחושה קשה יותר מהפגישה עם נתניהו. ראש המועצה האזורית שומרון אף כתב דברים קשים נגד נתניהו שיזכור כי הוא נבחר רק בשביל החלת הריבונות.

הנושא השני היה הבחירה להעניק את ראשות הוועדה למינוי שופטים לידי ש"ס. בימינה טענו כי הליכוד בחר לבוז שוב לצינות הדתית ולהוליכה שולל. הליכוד לא נשארו חייבים והזכירו לימינה, כי כבר לפני הקמת הממשלה נתניהו סיכם עם הרב דרוקמן כי הוועדה אמנם תהיה בראשות ש"ס אך מובטחת גם נציגות לציונות הדתית במפלגה. בעקבות כל אלו נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות עם ימינה אך בנט כאמור סירב.