בנט : "נלחץ על נתניהו מהאופוזיציה"

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, מסר הצהרה מיוחדת בחשבון הפייסבוק שלו, "הנושא הכי דחוף למדינת ישראל הוא החזרת פת הלחם לאזרחים, בעיקר העצמאים ובעלי העסקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 15:33 ד בסיון התשפ

בנט : "נלחץ על נתניהו מהאופוזיציה"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אחרי ששתק בימים האחרונים, ועל רקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו והמחלוקות בנושא החלת הריבונות וההכרה במדינה פלסטינית, נשא יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט הצהרה מיוחדת לתקשורת, בחשבון הפייסבוק שלו.

"אציג מה לתפיסתי צריך לעשות כדי להניע מחדש את הכלכלה ואת הפרנסה של אזרחי ישראל, ואתן עדכונים פוליטיים ואחרים", אמר בנט.

לגבי הריבונות, אומר בנט, שהמפה כרגע מאזרחת רבע מיליון פלסטינים, ואף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה, "מדובר באסון לישראל ואף מפלגה לא תרצה דבר כזה. צריך לעשות שינויים ואם המפה תהיה טובה, נתמוך. ההשפעה שלנו באופוזיציה תגיע דרך האמירות הללו שיהדהדו ויצרו לחץ על ראש הממשלה"

לגבי שיתוף פעולה עם הערבים, אומר בנט שאין ברית עם אף אחד, "איפה שיש מהלכים משותפים נפעיל את כל הכלים לקדם דברים שאנחנו רוצים ולבלום מה שלא". בנט נותן כדוגמא את נתניהו שישב באופוזיציה עם עזמי בשארה, "ההגדרה של אופוזיציה זה כל מי שלא בקואליציה, זה לא אומר שאנחנו עם הערבים".

לשאלת 'חדשות כיפה' על התנהלותו במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד, אומר בנט כי נתניהו לא רצה את 'ימינה' בממשלה וזה לא קשור להתנהלות כזו או אחרת שלהם. "נתניהו החליט לקרוע קרע עם מצביעי הימין ולא להיות נאמן למצביעים, משמעות ההחלטה היתה פירוק גוש הימין, אבל זו היתה ההחלטה שלו".

בהמשך התייחס בנט למצב הכלכלי בעקבות משבר הקורונה וטען שמדובר בנושא החשוב ביותר כרגע לאזרחי המדינה. לדבריו, המדינה צריכה לדאוג לעצמאים ולבעלי העסקים, בעקר הקטנים שבהם. "לא הגיוני שקשה כל כך לפתוח עסק במדינת ישראל ולהחזיק אותו במשך זמן, בכלל, ובפרט בימי הקורונה"

‏לגבי משפט נתניהו, אמר בנט, כי כתב על זה כבר בעבר ואין לו עוד מה להוסיף, וכי הוא מאחל הצלחה לנתניהו במשפטו. לגבי ה"חוק הצרפתי", הצעת החוק שהגישה סיעת 'ימינה' הקובעת כי אסור להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן , אמר בנט: "אנחנו מאז ומתמיד חשבנו שצריך לאסור חקירה על רה"מ מכהן. החוק לא קשור ל‎נתניהו- הוא יעבור רטרואקטיבית".

על החיים באופוזיציה הוא אמר: "הרבה יותר נוחים ברמה האישית. עשיתי לי מטרה לרדת 10 ק"ג, כשר ביטחון תפסתי כובד משקל - אני רואה את המשפחה, רץ יותר, אבל גם עובד קשה".