נדוניה לדרעי: סמכויות התכנון והבניה עוברות ממשרד האוצר למשרד הפנים

שרי הממשלה מאשרים ממשאל טלפוני וללא דיון מעמיק דילול משמעותי של משרד האוצר בנושאי תכנון ובנייה והעברת הסמכויות למשרד הפנים. ישראל ביתנו תוקפים את דרעי: ‏"אחרי שעשק את נתניהו הוא בדרך לעשוק אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 21:07 ב בסיון התשפ

נדוניה לדרעי: סמכויות התכנון והבניה עוברות ממשרד האוצר למשרד הפנים
יוותר על החרדים בשלב הראשון? נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרי הממשלה מאשרים ברגעים אלו בהודעות וואטסאפ כי כל סמכויות שר האוצר בחוק התכנון והבניה, כולל מינהל התכנון ולשכות התכנון המחוזיות, יועברו לשר הפנים,אריה דרעי. השרים נדרשים לכתוב בקבוצה של הממשלה האם הם בעד או נגד ההחלטה, ללא דיון מעמיק בנושא. 

על פי נוסח ההחלטה כל ביצוע פעולות חוק התכנון והבניה, החוק להאצת הבנייה למגורים והחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור יועברו למשרד הפנים. המשמעות - משרד האוצר מתפרק ומאבד כמעט את כל הסמכויות הקשורות לבנייה.

יושב ראש ישראל ביתנו,אביגדור ליברמן, מיהר לתקוף את שר הפנים דרעי: "‏אחרי שעשק את נתניהו הוא בדרך לעשוק אותנו".

נזכיר כי במהלך חלוקת התיקים בגוש הימין, רבים מהמשרדים בותרו לחלקים שונים במטרה לרצות את בכירי גוש הימין, אך במשרד האוצר ובמשרד הפנים לא נגעו עד כה. כך לדוגמה משרד החינוך לא אחראי יותר על ההשכלה הגבוה ותחום האחריות עבר לשר זאב אלקין. 
 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן