שידור ישיר: בג"ץ דן בהסכם הקואליציוני

בהרכב מורחב של אחד עשר שופטים, דנים שופטי בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. ההכרעה בעתירות תשפיע על גורל הממשלה הבאה | הצטרפו לשידור החי מבית המשפט העליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 10:07 י באייר התשפ

שידור ישיר: בג"ץ דן בהסכם הקואליציוני
הדיון בבג"ץ, אמש, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הצטרפו לשידור החי מהדיון בבית המשפט העליון, היושב בהרכב מורחב של אחד עשר שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות. הדיון היום (ב') מתקיים בעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני להקמת ממשלת הרוטציה שנחתם בין הליכוד וכחול לבן.

אמש דנו השופטים בעתירות שהוגשו נגד העמדת מי שהורשע בפלילים, כלומר בנימין נתניהו, בראשות הממשלה. הדיון מבג"ץ משודר בשידור ישיר, לראשונה בהיסטוריה של המערכת המשפטית בישראל.

ברקע הדיון קיים מתח רב בכחול לבן, שתלויה בהרכבת הממשלה. אם יחליטו השופטים לפסול את ההסכם, או חלקים עיקריים בו, המהווים את אבני היסוד של הממשלה הבאה, לא יוכלו במפלגה לוותר על הסעיפים הללו, שמעגנים את הרוטציה בין נתניהו לגנץ, והממשלה לא תוכל לקום.

ביום חמישי יפקע הדד-ליין להקמת הממשלה, ואם יתערבו שופטי בג"ץ בהסכם הקואליציוני, יצטרכו הצדדים לפנות לנשיא המדינה ולבקש ממנו ארכה להקמת הממשלה, עם לפחות 61 חתימות של חברי כנסת. למעשה במצב כזה יעבירו בכחול לבן את הכוח להרכבת הממשלה לידי נתניהו, דבר ממנו הם מעוניינים להימנע.

אם לא תתקבל ארכה מהנשיא, או שלא תוגש לו בקשה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי, והמדינה תלך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, כשברקע המשבר הכלכלי החריף והחשש מהתפרצות גל שני של מגפת הקורונה.

כזכור, אמש דנו שופטי בג"ץ בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו. הדיון אתמול ארך כשבע שעות, וההכרעה בו תינתן בימים הקרובים. הדיון היום צפוי, על הנייר, להיות קצר יותר ולהימשך כארבע שעות.