ארדן: "מברך על הכוונה לפתוח את השווקים והקניונים ביום שישי"

בישיבת הממשלה הבוקר, דנו השרים באשר להקלות נוספות שחלקן אף יכנסו לתוקף באופן מיידי. יותרו מפגשים משפחתיים, מפגשים חברתיים יותרו במגבלה של עד 10 בני אדם. עדיין קיימות מחלוקות בנוגע לקניונים והמסעדות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/20 08:09 י באייר התשפ

ארדן: "מברך על הכוונה לפתוח את השווקים והקניונים ביום שישי"
צילום: פלאש 90

בישיבת הממשלה שנדחתה מאתמול עקב מחלוקות בין משרדי הבריאות והאוצר, והתקיימה הבוקר (שני) בשעה 11:00, דנו השרים על שורה של הקלות נוספות. בין ההקלות הצפויות: מגבלת היציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים תוסר, ביקורים משפחתיים יותרו ללא מגע, גם אצל הסבים והסבתות. מפגשים חברתיים יותרו עם מגבלה של עד עשרה בני אדם בלבד ובכפוף להגבלות הריחוק - מסכה ושמירת מרחק. 

במשרדי הבריאות והאוצר מסכימים כי כבר ב-17.5 ייפתחו שמורות הטבע, הפארקים הלאומיים, חדרי הכושר, המוזיאונים, הספריות ובריכות השחייה. כמובן, בכפוף למגבלות. בבריכות השחייה, למשל, לא יתאפשר ליותר מאדם אחד לשחות במסלול השחייה ונראה כי המלתחות תשארנה סגורות.

המחלוקת העיקרית בין המשרדים היא בעניין פתיחת המסעדות והקניונים. משרד האוצר דורש לפתוח את הקניונים כבר השבוע ואת המסעדות בסוף החודש, משרד הבריאות מדבר על פתיחת הקניונים בעוד כשבועיים ופתיחת מסעדות באמצע החודש הבא. קיימות מחלוקות מעשיות על רישום הנכנסים לחנויות כמו גם מספר הסועדים בו זמנית. 

מחלוקת קיימת גם לגבי החזרה ללימודים בכיתות ד' עד ו': משרד האוצר נקב בתאריך ה-17.5, אך במשרד הבריאות מעוניינים לעשות זאת שבועיים מאוחר יותר, ב-31.5.

גם בנוגע לגבי ענפי הספורט חלוקים במשרדים. אם הדבר תלוי במשרד הבריאות, חזרת הפעילות בכדורגל ובכדורסל תהיה מעט מסובכת. שני הצדדים מציעים להחזיר את הפעילות ב-17.5 אולם במשרד הבריאות ידרשו משחקנים מקצועיים להיכנס לבידוד של 14 יום, כך שבסוף החודש הם יחזרו לאימונים ורק בסוף חודש יוני יוכלו להתחיל לשחק.

אך שימו לב. אמנם מסתמנת חזרה לשגרה אך משרד הבריאות מציב דרישה. אם מניין הנדבקים החדשים יגיע ל-300 בכל יום, סך כל החולים במצב קשה יגיע ל-300 בני אדם באותו זמן או שקצב ההכפלה יעמוד על פחות מעשרה ימים – משרד הבריאות יבקש להשיב את המגבלות שהכרנו.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס להקלות הצפויות בחשבון הטוויטר שלו: "מברך על הכוונה לפתוח את השווקים, הקניונים וחדרי הכושר ביום שישי הקרוב. עדיין יש בתקנות סעיפים שיש לשנות כמו איסור השהייה בחופי הים. בעיני יש חשיבות גדולה להקמת מערך פיקוח ארצי על כללי התו הסגול וכן קביעת מדד אזורי ברור , שיאפשר החזרת מגבלות רק באזור בו ישנה התפרצות חדשה ותחלואה".