חזרה לשגרה: אילו רשויות חוזרות ללימודים?

מערכת החינוך תפתח את בתי הספר לכיתות א'-ג' וי"א-י"ב שתלמידיהן יחזרו השבוע לשגרה בהתאם להגבלות הקורונה. ההגעה אינה חובה, בשל הורים רבים שחששו מגל הדבקות. מספר ראשי רשויות הודיעו כי הלימודים אצלם יתחדשו רק בהמשך השבוע. הלימודים יתנהלו בקבוצות קטנות, התלמידים הבוגרים יותר יגיעו לתגבורים לקראת הבגרויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 07:35 ט באייר התשפ

חזרה לשגרה: אילו רשויות חוזרות ללימודים?
התלמידים חוזרים, צילום: shutterstock

בעקבות החלטת הממשלה, היום (א') צפויים לחזור כ-960 אלף תלמידים למערכת החינוך, כחלק מחזרתה לשגרה לאחר משבר הקורונה. מדובר ב-493,933 תלמידי כיתות א-ג', ועוד 200 אלף תלמידי י"א-י"ב. נזכיר כי לא כל התלמידים הללו יחזרו היום וחלקם יחזרו בהמשך השבוע.

בגזרת החינוך המיוחד צפויים לחזור עוד 80 אלף תלמידי החינוך המיוחד שיצטרפו ל-60 אלף שכבר לומדים ול-127 אלף תלמידי חינוך חרדי בכיתות ז'-י"ב.

על פי ההחלטה, כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע במשך חמש שעות ביום, בקבוצות של 17 תלמידים. כיתות י"א-י"ב יגיעו לתגבורים לקראת בחינות הבגרות הצפויות להתחיל ב-22 ביוני. הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 17 תלמידים. בחינוך החרדי יחזרו ללמוד הישיבות הקטנות, שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י"א.

בחינוך המיוחד יחזרו כל התלמידים מגיל 21-3 בימים א'-ה' בין השעות 8:00 ל-14:00 ובחברה הערבית עד לשעה 13:00, בשל הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד 13:00 בימים א'-ה'. התלמידים המשולבים בגנים ובבתי ספר רגילים ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו ע"י הרשות המקומית. תלמידי כיתות שילוב יא'-יב' שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה. נזכיר כי במשרד החינוך רצו להחזיר את כל תלמידי החינוך המיוחד, בעקבות הצלחת חזרת כ- 60 אלף במספר, וכעשרת אלפים מורים.

במערכת החינוך מזכירים כי הלימודים אינם חובה בימים הראשונים, בעקבות חששם של הורים רבים לשלוח את ילדיהם, ורצונם להמתין ולהיווכח כי אכן החזרה ללימודים לא כוללת עמה הידבקויות המוניות חדשות. 

הערים שלא ייפתחו היום את לימודיהם, בשל אי היערכותם במועד עקב הודעתו המאוחרת של משרד החינוך על החזרה לשגרה הן: תל אביב, רמת גן, באר שבע, חיפה, רמת השרון, כרמיאל, ראש העין, מועצה אזורית שומרון, בני שמעון, הוד השרון, שצפויה לפתוח מחר (ב'), דליית אל כרמל וכל המגזר הדרוזי, מועצה אזורית אשכול וקרית מלאכי, שצפויים לפתוח בשני, חדרה, שצפויה לפתוח בשלישי, וצפת.

פעילות גני הילדים והפעוטונים צפויה להתחדש ביום ראשון הבא, 10 במאי. לפי החלטת הממשלה, היעד להחזרת תלמידי כיתות ד'-י' אל ספסל הלימודים הוא במהלך חודש מאי ולא יאוחר מ-1 ביוני, בהנחה שלא יירשמו שינויים. "משרד החינוך יפעל להכנסת אמצעים שיבטיחו ריחוק חברתי, זאת בנוסף לעמידה בכל דרישות החיטוי וההגנה", קבעו השרים.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן