צפו: אלימות משטרתית בפינוי בית במאחז "קומי אורי"

כוחות משמר הגבול הגיעו לשכונת קומי אורי הסמוכה ליצהר במטרה לפנות את תושבי אחד הבתים שנבנו מחדש וכחלק ממבצע פינוי מתוכנן מראש. במהלך הפעילות נהגו השוטרים באלימות כלפי תושבי המקום. צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 08:26 כט בניסן התשפ

צפו: אלימות משטרתית בפינוי בית במאחז "קומי אורי"
הנערים המפונים, צילום: ללא

משטרת ישראל פינתה אמש (ד') בשעות הלילה את אחד הבתים הנמצאים בשלבי הבניה במאז "קומי אורי" הסמוך ליצהר, ומהתמונות שתועדו במקום נראה כי הפינוי נעשה תוך אלימות פיזית. כוחות משמר שהגיעו לשכונה קומי אורי בישוב החלו לפנות את תושבי הבית שנבנה מחדש לאחר שנהרס, אך נהגו באלימות לתושבי המקום תוך כדי הפינוי.

צפו בתיעוד: 

כמו כן, על פי דיווח שהגיע מהמקום, במהלך המהומה שהתחוללה חסמו כוחות הביטחון כניסת עיתונאי למקום וניסו למנוע את תיעוד התקרית. יצויין כי הפינוי שנעשה הלילה תוכנן מבעוד מועד, והבית שפונה מתושביו נבנה מחדש לאחר שנהרס זה מכבר. 

יצויין כי פעילות משמר הגבול נעשית בשיתוף המנהל האזרחי ומטרתה לפנות בסך הכל שישה מבנים לא חוקיים באזור יצהר, שאחד מהם הוא הבית אליו הגיעו הלילה הכוחות. ארבעה מהמבנים נמצאים במאחזים 'כיפה סרוגה' וב'תקומה', מדובר במבנים בהם מתגוררות משפחות עם ילדיהם. שני מבנים נוספים נמצאים במאחז 'קומי אורי', שנבנו שוב לאחר שפונו בינואר האחרון. על פי הדיווחים מהשטח, הכוחות כבר הרסו את בית הרווקים במקום וכעת הם הורסים את בית הכנסת וארבעה בתים נוספים בהם מתגוררות משפחות. כך פורסם באתר ה'קול היהודי'.

מהמנהל האזרחי נמסר אמש כי "כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי החלו הבוקר בפינוי ארבעה מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי בשטח C ב'כיפה סרוגה' וב'תקומה'. בנוסף, יפונו שני מבנים נוספים שנבנו באופן בלתי חוקי בשטח B ב'קומי אורי', זאת לאחר שנבנו מחדש לאחר שפונו בחודש ינואר האחרון". עוד נמסר כי "פעילויות האכיפה בוצעו בהתאם לסמכויות ולנהלים וכן בכפוף לשיקולים מבצעיים".

עו"ד חנמאל דורפמן המייצג את תושבי יצהר המפונים, דרש לעצור את מחטף ההרס עד להחלטה אחרת. עוד לפנות בוקר אמש, עם הגעת הכוחות ליצהר הוציא עו"ד דורפמן מכתב בהול למנהל האזרחי בו הודיע כי בכוונתו להגיש בזמן הקרוב עתירה לבג"ץ בשם מרשיו. במנהל האזרחי לא ענו לפנייתו וממשיכים בהרס בשטח למרות הודעתו.