כבוד: יו"ר ארגון "יד לבנים" ידליק משואה ביום העצמאות

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה בישרה לאלי בן שם כי הוא ישיא משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל: "דווקא בעת הזו היה חשוב יותר מתמיד לזכור להזכיר ולהוקיר את חללי מערכות ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/20 21:22 טו בניסן התשפ

כבוד: יו"ר ארגון "יד לבנים" ידליק משואה ביום העצמאות
אלי בן שם, צילום: יחצ

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה אתמול (ד') לאלי בן שם כי הוא ישיא משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. 

"אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור באלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים" להשיא משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל", הודיעה השרה רגב והסבירה: "אלי, אב שכול בעצמו, חולל בעשרים השנים האחרונות מהפכה של ממש בטיפול  המערכתי במשפחות השכולות במסגרת ארגון "יד לבנים", העוסק לילות כימים בהנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל ובטיפול במשפחות השכולות. ערכי הערבות ההדדית ואמנות החיבור בין אדם לאדם מלווים את עשייתו התקדימית והנמרצת של אלי בארגון 'יד לבנים'".   

עוד הוסיפה השרה: "אלי, שאיבד את בנו היקר, קובי ז"ל, באסון המסוקים, הוביל שינויים מרחיקי לכת בדרכי הסיוע למשפחות השכולות, המתמודדות יום יום שעה שעה מול אובדן וגעגוע אינסופיים. יחד עם גורמים מקצועיים ובעלי תפקידים רשמיים דאג אלי, שיבוטל מבחן ההכנסה להורים שכולים בקבלת הגמלה החודשית, הכניס טיפול פסיכולוגי לאחים שכולים ללא מגבלת גיל וקידם הכרה ומימון בטיפולי פוריות לאמהות שכולות מעל גיל 40 ועוד ועוד. אלי הוא אחד מאותם מנועי הטורבו של ההתנדבות בעמנו, המספקים, על אף משאו הכבד של השכול, רוח גבית חזקה למי שאיבדו, כמוהו, את היקר להם מכל".

"דווקא בעת הזו היה חשוב יותר מתמיד לזכור להזכיר ולהוקיר את חללי מערכות ישראל. לזכור שישנם בבתים עשרות אלפי הורים שכולים, אחים, אלמנות ויתומים שלא יזכו השנה לפקוד את קבר יקיריהם, ביום הזיכרון הקרוב בשל משבר הקורונה. אין יותר טבעי נכון וצודק שנעניק להם להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב, הם מגש הכסף עליו ניתנה מדינת ישראל, לא נשכח אותם, נחבק אותם גם כעת, אתם תמיד חקוקים בלבבות האומה כולה", אמרה רגב.

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל משתתפים, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל