זכו לכבוד: מומחית למחלות זיהומיות ומנכ"ל ידידים ידליקו משואה ביום העצמאות

שרת התרבות מירי רגב הודיעה לפרופסור גליה רהב, מומחית למחלות זיהומיות שהיתה חלק מניסוי לגילוי תרופה נוגדת הקורונה על בחירתה להדלקת משואה בטקס. גם מנכ"ל ארגון ידידים ישראל אלמסי זכה לכבוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 21:45 יג בניסן התשפ

זכו לכבוד: מומחית למחלות זיהומיות ומנכ"ל ידידים ידליקו משואה ביום העצמאות
ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש90

שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת  מירי רגב (ליכוד), בישרה היום (ג') את פרופסור גליה רהב כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל. 

 רגבאמרה כי "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בפרופסור גליה רהב להשיא משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. פרופסור רהב, מומחית בעלת שם עולמי למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר,  שניהלה את תהליכי ההקמה של מערך הקורונה הייעודי בביה"ח תל השומר,  עומדת בחוד החנית יחד עם מיטב עמיתיה בחזית  המאבק  במגפת הקורונה, מובילה את המחקר הקליני בתחום ושותפה לניסוי הראשון בעולם למציאת תרופה חדשה לטיפול במחלה".

"רהב, ילידת ירושלים, בת לשורד שואה, רופא הפרטיזנים, מגלמת באישיותה ובמלאכת חייה בעולם הרפואה והמחקר את ערכי הערבות ההדדית ואת המסירות האינסופית להצלת חיים", הוסיפה שרת התרבות, "אין ספק, כי הפרופסור גליה משתייכת לסיירת הרפואה והאנושיות, הקיימת בעם ישראל, שחרט על דגלו ובהליכותיו, כי "כל המציל נפש אחת  כאילו הציל עולם ומלואו".

מי שעוד התבשר על בחירתו להדליק משואה השנה הוא ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים, רגב הסבירה את החלטתה ואמרה ”ארגונו של אלמסי מפעיל כ־20 אלף מתנדבים, המסייעים לאלפי אנשים לטפל בבעיות שונות בזמן נסיעתם, ובכללם חילוץ פעוטות שנשכחים בכלי רכב”.

אלמסי הנרגש אמר: ”אני נרגש מההחלטה לבחור בארגון שלנו כמתאים להדלקת המשואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. אני רוצה להודות לעומד לצידי בהנהלת הארגון, לייזי שטרן, למנהלי המחוזות והסניפים, מנהלי וחברי המוקד הטלפוני, מנהלי האגפים וכמובן לעשרות אלפי המתנדבים והמתנדבות שלנו שפועלים ממש ברגעים אלו בכל רחבי הארץ. תודה מיוחדת למנהלי אגף דוברות ידידים, יצחק יונה ואברהם אבן צור, ולכל חברי האגף על עבודה סביב השעון בהבאת פעילות הארגון לתודעת אזרחי ישראל”.

יצויין, כי ידידים הינו ארגון שהוקם בשנת 2006 על ידי מאיר וינר, וכיום הוא מנוהל על ידי ישראל אלמסי. הארגון מונה כיום 25,000 מתנדבים ומתנדבות, ומפעיל עשרות סניפים בכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות הארגון עשה קפיצת מדרגה גדולה בכל הקשור לעיבוי מערך המתנדבים ולהנגשת הסיוע לכלל האוכלוסיה, לרבות אנשים עם מוגבלויות ונוער בסיכון.