גורמים ב'ימינה' מעריכים: "הולכים לאופזיציה"

ב'ימינה' תוקפים את ראש הממשלה על רקע "כניעתו", לדבריהם, לכחול לבן בעניין השינויים במערכת המשפט ובוועדה למינוי שופטים. "הליכוד מעביר במו ידיו את השלטון לשמאל ולבג״ץ שיתנהל על טהרת דורית ביינישים ושי ניצנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 19:51 יב בניסן התשפ

גורמים ב'ימינה' מעריכים: "הולכים לאופזיציה"
ראשי ימינה , צילום: ללא

גורמים במפלגת ימינה מעריכים כי פני המפלגה לאופוזיציה בעקבות ויתורי נתניהו לכחול לבן במשא ומתן, כך פרסם הערב (ב') עמית סגל.

כמו כן אומרים גורמים במפלגה: "ביבי בועט אותנו לאופוזיציה. הליכוד מעביר במו ידיו את השלטון לשמאל ולבג״ץ שיתנהל על טהרת דורית ביינישים ושי ניצנים. ניסנקורן ימחק את כל הישגי שקד. עצוב שנתניהו שמתלונן ללא הרף על שלטון הבג״ץ, מגיש להם כתב כניעה״.

נזכיר כי במפלגת ימינה הגיבו לפרסומים אודות ההסכם המתגבש היום בין הליכוד לכחול לבן, מהמפלגה נמסר:"לפי הפרסומים, בהסכם המתגבש נכנע נתניהו בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן. אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה. זו תהיה בכיה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין.

ב"תמורה" "קיבל" נתניהו ניסוח עמום לגבי הריבונות שלא אומר כלום, וגרוע מכך, דוחה את הריבונות סמוך מידי לבחירות בארה"ב באופן שמטיל צל כבד על האפשרות לקבל הסכמה אמריקאית למהלך.

אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לכרוך את חוקי הרוטציה עם הריבונות ולהביא לממשלה את החלת הריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני העברת חוקי הרוטציה בכנסת. אחרת ברור מאוד שנישאר בלי הריבונות".

לפי הפרסום, הגיעו היום הליכוד וכחול לבן להסכמה בנושאי המחלוקת ביניהן, בסוגיית יו"ר הכנסת, הצדדים הגיעו להסכמה שבתפקיד יכהן יריב לוין מהליכוד. כחול לבן תוכל לבחור בין תיק החוץ והחינוך. 30 שרים יושבעו, אך לאחר שיחלוף משבר הקורונה, הממשלה תורחב ל-34 שרים.  לבקשת כחול לבן - חוק נורווגי יכניס לכנסת שורת ח"כים חדשים רק מרשימת חוסן לישראל (הרשימה של גנץ).  מינוי שופטים - נתון לפרשנות בסעיף כללי שמדבר על קבלת החלטות בהסכמה.

בעניין הריבונות, שנראה כי שני הצדדים לא מתכוונים להתפשר עליו, הושגה הבנה כי, סוגיית החלת הריבונות תובא להצבעה תוך חודשיים וחצי, לאחר ״היוועצות״ עם גנץ ובהסכמת האמריקנים. יינתן חופש הצבעה בממשלה בנושא זה.

וכך נכתב בנוגע להחלת הריבונות: ״בכל הנוגע להצהרת הנשיא טראמפ - ראש הממשלה וראש הממשלה המיועד יפעלו בהסכמה מלאה של ארה״ב ובהידברות עם הקהילה הבינלאומית תוך שמירה על האינטרסים האסטרטגיים והסכמי השלום".