"שוקלים להטיל עוצר על כל המדינה בליל הסדר"

על מנת לוודא שאנשים לא יערכו נסיעות לבני משפחה בכדי לחגוג יחד בליל הסדר, שר הפנים הודיע כי ישקלו לעשות סגר מלא על כל המדינה. החנויות יהיו ככל הנראה סגורות בערב חג כך שלא יינתן אישור לנהוג לשום מקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 22:35 יא בניסן התשפ

"שוקלים להטיל עוצר על כל המדינה בליל הסדר"
דרעי. סגר מלא בליל הסדר, צילום: פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי, התראיין לחדשות 12 ושם הודיע כי נערכים שיקולים לקיים סגר מלא בכל רחבי הארץ בערב ליל הסדר. לאחר שכבר הוטל סגר על העיר בני ברק, וכעת נערכים על סגרים בעוד מקומות, חלקם אף מרצון. לדוגמה בעיר ביתר עלית ראש העיר הודיע על סגר עצמי החל ממחר, וכך שוקלים גם באור יהודה. כעת דרעי שוקל שבכל רחבי הארץ יתקיים עוצר שיחל בערב ליל הסדר.

החשש המשותף לכולם שאזרחים רבים ברחבי הארץ, לא יעמדו בפיתוי וילכו לערוך את החג אצל בני משפחה. "אנחנו שוקלים את זה ברצינות כדי שכל אחד יעשה סדר רק במסגרת המשפחה שנמצאת אתו בבית. אסור שחלילה וחס בגלל חג הפסח אנחנו נאבד את זה בגלל חוסר משמעת", אמר דרעי. עוד מוסר השר כי יהיה יותר קל לאכוף את ההנחיה, היות והחניות תהיינה סגורות ולא יהיה סיבה להרחיק מהבתים יותר מ-100 מטרים.

 "בערב פסח אין כבר קניות, הכל סגור – לכן כל מכונית שתיסע בערב פסח תצטרך להסביר למשטרה לאן היא נוסעת. הפעם נצטרך להצטמצם כל אחד במשפחה הקטנה שלו". טרם נאמר באופן ברור שבמידה וההחלטה תתקיים, מאיזו שעה ויום בדיוק יתחיל העוצר ומתי הוא ייגמר. הסיבה כמובן היא כדי שאנשים לא ידעו מתי ההנחיה תצא לפועל ויקדימו אותה בכמה שעות כדי לבצעה בכל מקרה "בזמן האפשרי".

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אישר כי האכיפה תגבר מאוד בערב ליל הסדר, על מנת למנוע מאנשים לנסוע לבני משפחותיהם. המבצע המשטרתי כבר יחל משעות הבוקר המוקדמות. במשרד הפנים טוענים, כי כעת המצב בישראל מתחיל להשתפר מבחינת אחוזי ההדבקה, וכי לא כדאי לישראל להחזיר את המצב לאחור כאשר יערכו סעודות חג המוניות.