נתניהו בהודעה דרמטית: "בני ברק תיכנס לסגר"

ראש הממשלה הודיע על שורה של צעדים בהתמודדות עם המשבר, כשהבולט מביניהם הוא הסגר על העיר החרדית. משפחות יקבלו מענקים כספיים של עד 2,000 ש"ח, אזרחים מתבקשים לחבוש מסכות במרחב הציבורי. "אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח אותה יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 20:56 ז בניסן התשפ

נתניהו בהודעה דרמטית: "בני ברק תיכנס לסגר"
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הערב (ד') הצהרה לתקשורת ממעונו בירושלים, ומתייחס להתמודדות הלאומית עם משבר הקורונה, שהביא את משרד הבריאות לצאת בשורת הנחיות מחמירות רגע לפני חג פסח. בהצהרה משתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב שיעדכן במצב מערכת הבריאות.

"אזרחי ישראל, אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בינלאומי. מגפת הקורונה שוטפת בעוצמה יבשות ומדינות – כמעט את כל מדינות העולם. זוהי סערה אדירה. העולם נמצא בחזית אחת גדולה, פתח נתניהו, "היום אנו עומדים בצומת הכרעה - יש לנו אפשרות להמשיך להתקדם מעלה, עם אותו קומץ מדינות שנראה שבלמו את הקורונה. אבל אנו עלולים חלילה להידרדר מטה, עם אותן מדינות שיש בהן כבר אלפי מתים. ביממה האחרונה בניו-יורק, מישהו מת כל ארבע דקות. בספרד המצב דומה. בריטניה, הולנד ומדינות מתקדמות אחרות מנהלות מאבק נואש לא להגיע לשם"

צפו בדברים: 

"הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לבני ברק. אנחנו מגבילים את התנועה אל ומבני ברק כדי למנוע הדבקות", הוסיף נתניהו, "בתוך בני ברק אפשר לנוע בהתאם להנחיות בכל רחבי הארץ. אני יודע שזה קשה אבל זה לטובת התושבים, לא רק בריאותם, לטובת חייהם של כל אזרחי ישראל".

"חל מהפך בציבור החרדי שמפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה", הוסיף נתניהו, "הוא נשמע להוראות ונוהג באחריות בגיבוי מלא של הרבנים. לצערנו במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים ולכן החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות אל העיר. במקביל מפנים את המבודדים למלוניות".

נתניהו הוסיף וביקש מכלל האזרחים ללא יוצא מן הכלל לחבוש מסכה בעת יציאתם אל המרחב הציבורי, והודיע כי יינתנו מענקים של 500 ש"ח לכל משפחה עם ילדים, כאשר 500 שקלים יתנו על כל ילד, עד הילד הרביעי כולל. על פי נתניהו, המענק ייכנס לחשבון הבנק ללא בירוקרטיה מקדימה. 

לסיום דבריו, ביקש ראש הממשלה להימנע מארוחות ליל סדר שלא בפורום המשפחה הגרעינית בלבד. "אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר וחג הפסח רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת אתכם עכשיו. כלומר, רק עם אלה שכבר נמצאים אתכם בבית, כי סדר קטן הוא סדר בטוח. השנה, יותר מתמיד, נאמץ את חגיגת הפסח של אבותינו הקדומים במצרים - פסח בבית".

"כל אב ואם יעשו את הפסח עם הילדים שמתגוררים באותו בית תוך הקפדה מרבית על כללי ההיגיינה. אל תביאו הביתה את הבן הסטודנט שנמצא בבאר שבע, בגליל ולא נמצא בבית, או את הבת החיילת, כי אתם צריכים להבין. אנו לא שולטים בכל ההידבקויות האפשרויות שהבן או הבת יביאו איתם הביתה ולכן אתם תידבקו. זה קשה אבל אין ברירה" הסביר נתניהו.

גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עלה לדבר ואמר כי הוא רואה שההנהגה החרדית שינתה כיוון בהתייחסה לקורונה והפנימה את המצב ""אני רואה חברה שהבינה שנכנסה לבעיה וההנהגה והציבור כולו תפס את עצמו ושינה באופן עמוק את ההתנהגות שלו. רואים את ההנהגה שלהם ואת הציבור משנים התנהגות וצריך להושיט להם יד וירטואלית ולא להטיל ביקורת".

שר הפנים אריה דרעי ביקש לבהיר בהמשך לדבריו של ראש הממשלה, כי ההנחיות על בני ברק אינן חריגות משאר הערים בארץ. "בתוך בני ברק - אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. כל מה שמותר לשאר האזרחים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק"

נזכיר, כי נגיף הקורונה המשיך לגבות קרבנות גם היום, כאשר מניין הנפטרים עומד על 25 איש, עלייה של 5 אנשים מאז אמש. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים בישראל עלה ל - 6,092 איש, 95 מהם במצב קשה.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן