סוף הסאגה? בעקבות בנט: נתניהו הורה על בידוד כפוי לשבים מחו"ל

אחרי דיווחים כי הפניית הנוחתים בישראל לבידוד נעצרה, ראש הממשלה הורה למשרד הביטחון להעביר לבידוד במלוניות את כל מי שנוחת מחו"ל. בנוסף הורה נתניהו שאם יהיו מספיק בדיקות - כל מי שנוחת מחו"ל יעבור בדיקה לגילוי קורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/04/20 13:30 ז בניסן התשפ

סוף הסאגה? בעקבות בנט: נתניהו הורה על בידוד כפוי לשבים מחו"ל
חוזרים הביתה בשל הקורונה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (ד') את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו"ל לבידוד במלוניות (או במתקנים אחרים שיוסבו לכך) תחת השגחה. מלשכת רה"מ נמסר כי מימוש ההחלטה יחל באופן מיידי. 

עוד קבע ראש הממשלה כי ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה, בהתאם לדרישות שהוגדרו ע״י משרד הבריאות, ישקל ביצוען של הבדיקות גם ביחס לכלל השבים מחו"ל. כל זאת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

כזכור, שר הביטחון בנט הודיע בשבוע שעבר כי כל הנוחתים מחו"ל יעברו בדיקות לגילוי קורונה בשדה התעופה, ומשם יוסעו למלונות ברחבי הארץ לבידוד של שבועיים, ללא קשר לתוצאות הבדיקות, אך אמש דווח בחדשות 12 כי המל"ל הורה לעצור את הבדיקות והבידודים, וכי בפועל מי שנוחת בארץ לא מפוקח על ידי המדינה.

ארכיון

השר נפתלי בנטצילום: שריה דיאמנט, פלאש90

הודעת ראש הממשלה מגיעה על רקע דיווחים חוזרים ונשנים לעימותים בינו לבין השר נפתלי בנט בישיבות הממשלה. בנט הציג השבוע לציבור תכנית סדורה לניהול משבר הקורונה וליציאה ממנו, תכנית שזכתה להתעלמות מצד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. נראה כי בסופו של דבר נתניהו אכן מאמץ את עמדת בנט בעניין הבידוד הכפוי לשבים מחו"ל.

עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו הנחה את משרד האוצר להקצות תקציב מיידי לעניין.