יו"ר ועדת הכספים: "התוכנית הכלכלית - יריקה בפרצופים של העסקים הקטנים והבינוניים"

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף את התכנית הכלכלית שהציג שר האוצר כחלון לטיפול בעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה: "זו אינה תכנית כלכלית אלא תכנית התנתקות של הממשלה מהעסקים הקטנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 22:50 ה בניסן התשפ

יו"ר ועדת הכספים: "התוכנית הכלכלית - יריקה בפרצופים של העסקים הקטנים והבינוניים"
ח"כ עודד פורר, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

יו"ר ועדת הכספים הזמנית ח"כ עודד פורר תקף את התוכנית הכלכלית החדשה, שהציג שר האוצר משה כחלון הערב (ב'), וטען כי היא תחזיר את ישראל שנים לאחור ומתנערת מהעסקים הקטנים.

"התכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה היא יריקה בפרצופם של העסקים הקטנים והבינוניים שיקרסו כתוצאה ממדיניות הממשלה ובסיום המשבר ימצאו את עצמם שבורים, ללא יכולת ביצוע, ובפועל מדובר על מגזר שלם שיקרוס ולא יוכל לחזור לפעילות. קריסת העצמאיות והעצמאים, העסקים הקטנים והבינוניים תפגע אנושות במשק הישראלי ותחזיר את כלכלת ישראל עשרות שנים לאחור", קבע פורר.

יו"ר ועדת הכספים הסביר כי העסקים צריכים מענקים כבר במהלך המשבר ולא אחריו: "לאחר דיונים מרתוניים בוועדת הכספים עם כל גורמי הממשלה, וכשרואים את התכנית שהוצגה היום, ברור לנו שזו לא תכנית כלכלית אלא תכנית ההתנתקות של הממשלה מהאזרח הקטן, משלם המיסים, העובד והמייצר כאן. אם עסקים קטנים לא יקבלו זריקה של אשראי ומענקים במהלך המשבר, לא יהיה את מי לפצות בסופו, הם פשוט ייחנקו למוות בלי מכונת הנשמה". 

עוד אמר פורר: "ראש הממשלה ושר האוצר הוציאו היום בפועל צו סגירה לענפים שלמים במשק. ענף המסעדות, האירועים וענפי התיירות השונים ימותו לאיטם וכלכלת ישראל עוד תבכה שנים רבות כשתנסה להקים אותם מחדש.  ניכר שהתכנית מנותקת מהשטח, מאופי העבודה של המגזר העסקי ומהצרכים האמיתיים. מדובר בתכנית כותרות ותו לא".

"אנו קוראים לממשלה, לראש הממשלה ושר האוצר להפנים את גודל האירוע, להפעיל את חוק מס רכוש וקרן הפיצויים כך שתיתן פיצוי מיידי לעסקים ולהרחיב את חבילת הפיצוי כך שתיתן פיצוי מיידי ושוטף לעסקים הקטנים והבינוניים במנותק מהליכים בירוקרטיים מתישים שפשוט יחנקו את העסק. הגיע הזמן להפסיק לייצר מסיבות עיתונאים ולפרסם תכנית מסודרת , רחבה וברורה, שלא תשאיר את המיגזר העיסקי עם הרבה שאלות ומעט תשובות", סיכם חבר הכנסת פורר.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) יצא גם הוא נגד התכנית "התכנית שהוצגה הערב היא לא תוכנית חילוץ אלא מכירת חיסול. התכנית הקמצנית של נתניהו וכחלון תוביל לקריסת החלשים והתעצמות התאגידים בעלי הכיסים העמוקים. במקום לממן העסקה, או לפחות לסבסדה, התכנית מעודדת פיטורים נמהרים. במקום לתמוך בעצמאים היא מציעה מענקים עלובים שלא מאפשרים קיום בסיסי. זוהי לא שעה ליישר קו ולהשלים עם הגזירות. אני קורא לחברי כנסת מכל סיעות הבית לעמוד על הרגליים האחוריות ולדרוש סיוע חירום לציבור ענק שנמצא היום על סף קריסה מוחלטת."