סקר מנדטים חדש: כחול לבן מתרסקת. הליכוד בשיא מנדטים

נתניהו זוכה מפירוק כחול לבן וניהול משבר הקורונה, מקבל - 40 מנדטים והופך את הליכוד למפלגה הגדולה ביותר בפער ניכר. לעומתו, בני גנץ מקבל רק 15 מנדטים ויש עתיד-תל"ם מתקרבת לספרה אחת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 22:31 ה בניסן התשפ

סקר מנדטים חדש: כחול לבן מתרסקת. הליכוד בשיא מנדטים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סקר מנדטים חדש של מכון סמית מצא כי פירוק כחול לבן הוביל לכך שהליכוד הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 40 מנדטים וגוש הימין עומד על 63 מנדטים ללא ליברמן.

אם הבחירות היו נערכות היום, זו היתה תמונת המנדטים: הליכוד מוביל בפער ניכר עם 40 מנדטים, הרשימה משותפת עולה ל-16 מנדטים, כחול לבן, בראשות בני גנץ, מתדרדרת ל-15 מנדטים, יש עתיד-תל"ם מתרסקת ל-11 מנדטים, ש"ס ומפלגת העבודה-מרצ עם 9 מנדטים כל אחת, יהדות התורה וימינה עם 7 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים בלבד. 

מפת הגושים משתנה ומעניקה יתרון לגוש הימין עם 63 מנדטים, לעומת גוש השמאל שיורד ל-57 מנדטים בלבד. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהיה במשך השנה האחרונה לשון המאזניים, הופך ללא רלוונטי במפת הגושים. 

הסקר בדק להיכן יעברו מצביעי כחול לבן לאחר הפירוק. מהסקר עולה כי בני גנץ זוכה במרב הקולות עם 34%, לפיד מסתפק ב- 25% ליאיר לפיד בלבד ,10% למפלגת העבודה-מרצ ,14% לא החליטו.

הסקר תשאל 700 איש, זהו מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת ובוצע 29-30 במרץ.