ההנחיות החדשות: אסורה התקהלות של יותר משני אנשים. אסור להתפלל במניין

ממעונו בירושלים, ראש הממשלה הודיע על הגבלות חדשות לשם עצירת התפשטות הקורונה, וקבע כי תתבצע אכיפה מוגברת כלפי מפרי ההנחיות: "יש קבוצות במדינה שמתעלמות במופגן מההנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 19:29 ה בניסן התשפ

ההנחיות החדשות: אסורה התקהלות של יותר משני אנשים. אסור להתפלל במניין
נתניהו וכחלון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי מעתה לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית, נאסרות תפילות במרחב הפתוח. חתונות, כולל החופות, יתקיימו בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק משפחה גרעינית. הלוויות ובריתות יערכו בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות 2 מ' מאדם לאדם: "הקו שמנחה אותי הוא הגבלות התנועה".

"אני מדבר איתכם ממעון רה"מ בירושלים", אמר נתניהו שנמצא מהבידוד. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמא אישית. הצלם נמצא במרחק של 6 מטר והאיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה", אמר בפתח דבריו.

נתניהו הרגיע: "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עוד לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. קיימתי שיחה עם כוכבי ועם ראש המל"ל כדי להרחיב טיפול במשבר הקורונה באמצעות צה"ל ופיקוד העורף". 

"ראש המל"ל והרמטכ"ל יגישו לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם נגיד בנק ישראל. במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי שעדיף להחמיר מאשר להקל", הסביר ראש הממשלה.

ראש הממשלה הסביר כי מצבה של ישראל טוב ביחס לרוב מדינות העולם: "זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר כמעט מכל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה אבל איננו מסתפקים בכך. אנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של מספר מדינות באסיה שהאטו מאד את קצב הידבקות בנגיף. לכן החלטתי להביא הערב עוד הגבלות שמיועדות להצלת חיים"

נתניהו הוסיף: "הרוב הגדול ממושמע, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם מי שתוקף את הכוחות שמבקשים למלא שליחות למען כולנו".

ראש הממשלה הבהיר מה הן ההנחיות החדשות: "בהנחיות לציבור, נצמצם עוד יותר את ההנחיות. לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. נאסרות תפילות במרחב הפתוח. חופה וקידושין- בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק משפחה גרעינית. יוצא דופן - הלויות ובריתות, כל זה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות 2 מ' מאדם לאדם".