בנט: "נוכל להציל מאות אלפי ישראלים בזכות ה'קרונו-מטר'"

שר הביטחון יוצא עם מספר בשורות, על מנת לעודד את הציבור: ישראל עם יחס נמוך מאוד של מתים מתוך כמות החולים, בנוסף הכריז שהמערכת לניטור חולי קורונה, מוכנה, ושאנשים הזקוקים לאשפוז בית יעבורו למלונית ולא יסכנו את בני ביתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 14:11 ה בניסן התשפ

בנט: "נוכל להציל מאות אלפי ישראלים בזכות ה'קרונו-מטר'"
נפתלי בנט. מסר יומי לציבור, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים היום (ב׳) בשעה 14:20 עדכון בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה. העדכון יערך באופן יומי, אותו מכנה השר "עדכון קורונה בגובה העניים". בנט יוצא בעדכון חיובי ברובו, שבו הוא מציג כי קצב התחלואה בישראל אינו חמור, ושאחוזי התמותה הם הנמוכים בעולם. כמו כן הציג השר את ה"קרונו-מטר" מערכת לניטור חולי קורונה.

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/videos/231345481564853/?__xts__[0]=68.ARBjj5deAAJnORsosuVldHyCdFWdvZFTqQdVHKanwrbRHJEwwArBZeSus1jGME8V000mFzpv5UAn5ONZasbqnTDrL4DyYE_wubKLuarosBqWY0NvmsJQZXO2aknAvj1mdAdfsEHXKZkS4Z6KfHtSY-gLzlZJI7FqJXS_9kpKv1BI9U-31DTDkn0sZxgj9JRqrB51qMrbqjmKjZPH6v5OX-L5hqcjyEdM-zoQQO7eWUFQdxRddy0KlxtPaqcv8gG9ZhZPEQR0BK3bxS2eKTCb1JDksOrn7yWvfnfGEyBX-Q9NOTYVeBn36M5BnBBCOxi_bxBwvROdgVRg1Egchx6xUTec15_YyWfYb7A&__tn__=-R

בנט התייחס לקצב גידול התחלואה בישראל, לפיו קיים גידול אך הקצב הוא מתון. "אנחנו לא יודעים כמה חולים יש באמת, המספר המתפרסם הוא חלקי לחלוטין אנו יודעים רק על אלה שאיתרנו. כך גם בכל העולם", אומר בנט. "נכון להבוקר, בישראל 4,347 מקרים מאומתים, אך זהו מספר שאינו נכון, כי אלה הם רק אלו הידועים לנו, להערכתי יש פי עשרה מכמות זו יכולים להיות גם 100 אלף חולים, אנחנו לא יודעים באמת", הנתונים היחידים שניתן לאתר בוודאות זאת כמות החולים קשה והמתים.

שר הביטחון שיבח את פעילות הציבור, שהיו הראשונים בעולם לפיו, לשמור מרחק מבני משפחה מבוגרים. בנט המשיך עם הבשורות הטובות: "אנחנו המדינה עם הפער הכי גדול בין כמות הנדבקים לכמות התמותה. אנו מקום ראשון בעולם בתחום, יש יחס של 0.3% של מתים מתוך כמות החולים המאומתים. אם נתייחס לכלל החולים שכנראה קיימים באמת מצבנו טוב פי כמה, כנראה שאנחנו עושים משהו נכון".  

"החל מהיממה הקרובה יש שינוי בניתוב חולי הקורונה, לאחר שאדם ימצא כנשא של הנגיף במידה והוא לא צריך אשפוז בבית חולים, הוא יופנה לאשפוז במלונית ולא ישלחו יותר לאשפוז ביתי, שזה מסוכן. יעשו בדיקות האם הבתים יכולים בכלל לאפשר אשפוז בבית, ואם לא אנשים יופנו למלוניות. אני מתחייב שלמשרד הביטחון יהיה מקום לקלוט את כל הנשאים שצריכים להיכנס לבידוד" קובע בנט.

בנט הכריז שה"קורונו-מטר", מערכת לניטור חולי קורונה, מוכן להפעלה מידית: "זו מערכת אונליין שבכל נקודת זמן תנטר אזרחים שיכולים להדביק אחרים בנגיף. המערכת הזו יודעת למפות את כל אזרחי ישראל על פי איכונים סלולריים ותיקים רפואיים. בזכות זה נוכל לאתר בקלות חולים פוטנציאלים, ונשלח להם בדיקות על מנת לוודא אם הם נדבקו. נוכל להציל מאות אלפי ישראלים בזכות המערכת". 

לאחר שנשאל בנט התייחס גם למצב הפוליטי, שמפלגתו תאלץ להסתפק בתיק שר בודד, ושתיק הביטחון כנראה כבר לא יישאר אצלו. מוקדם היום שותפתו למפלגה איילת שקד הודיעה שמעבר לאופוזיציה היא אפשרות אם דרישותיהם לא יענו. לפי בנט הוא לא שולל את האפשרות, אלא מעביר את הכדור למגרש של נתניהו: " נתניהו יקבל את ההחלטות שלו, ואז אנו נקבל את ההחלטות שלנו"