משאל כיפה: רוב הנשים ממשיכות ללכת למקווה

62 אחוזים מהנשים ימשיכו ללכת למקווה, על אף התפרצות הקורונה והחשש מפני הדבקות. 27% אמרו שלא ילכו כלל, ואילו 11% ילכו לטבול, אך במעיין או בים, ולא במקווה מוסדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 13:18 ד בניסן התשפ

משאל כיפה: רוב הנשים ממשיכות ללכת למקווה
ארכיון, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

סוגיית הטבילה במקווה בימי הקורונה ממשיכה לעמוד במרכז סדר היום של משפחות רבות. לאחר הסערה שהתעוררה עם פרסום פסק הדין של הרב שפרבר, לפיו ניתן להתיר מגע בין בעל ואישה גם אם לא טבלה, בשל המגפה והחשש מפני הידבקות במקווה, וההתנגדות הרבה שעורר, בדקנו בכיפה האם הנשים ימשיכו ללכת לטבול.

על פי משאל אינטרנטי שנערך באתר, וכלל 562 נשאלות, רוב הנשים ימשיכו ללכת למקווה, על אף המגפה. על פי תוצאות הסקר, 62% מכלל הנשים ימשיכו ללכת לטבול במקווה כהלכה, 27% אמרו כי לא ילכו כלל למקווה, ועוד 11% השיבו כי ילכו לטבול, אך במעיין או בים, ולא במקווה מוסדר אליו מגיעות נשים רבות.

יש לציין כי המשרד לשירותי דת ומשרד הבריאות הוציאו הנחיות מחמירות במיוחד לכללי ההיגיינה במקוואות הנשים, בשל התפשטות הקורונה, ופקחי המשרד מבצעים אכיפה ונותנים קנסות, ובמקרים מסוימים אף סוגרים מקוואות כליל, כפי שקרה במקווה בכפר סבא.

בשבוע שעבר פרסמנו את דבריה של בלנית במקווה ביישוב צור הדסה, על ההיערכות המיוחדת בשל המגפה, ועל ההנחיות החמורות והמדוקדקות של משרד הבריאות בקשר להיגיינה ולחיטוי המקוואות לפני ואחרי כל טבילה.