בהוראת נתניהו: המדינה תנהל את משבר הקורונה מהבונקר לניהול מלחמות

ראש הממשלה הורה להשמיש את החדר המיוחד, שיועד במקור לניהול מלחמות, לטובת ניהול המשבר. מוקדם יותר משרד הבריאות המשיך לעדכן את כמות הנדבקים. 2,693 נדבקים בקורונה בישראל, מתוכם 46 במצב קשה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/03/20 21:18 א בניסן התשפ

בהוראת נתניהו: המדינה תנהל את משבר הקורונה מהבונקר לניהול מלחמות
נתניהו. הבונקר נפתח, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הבונקר הישראלי, שעתיד היה להיות משומש לטובית ניהול מלחמות, נפתח בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לטובת ניהול משבר הקורונה. הבונקר שנפתח יחל לתפקד מהיום (ו') למוקד הדיונים וההתייעוצויות של ההנהגה הישראלית לניהול המשבר. גורמים בסביבתו של נתניהו הסבירו אמש כי המשבר לא צפוי להסתיים בקרוב, ולכן ההוראה החדשה. "אנו מבינים שהמשבר ילווה אותנו עוד זמן ממושך".

נזכיר, כי אמש המשיך לטפס מניין הנדבקים בנגיף, כאשר משרד הבריאות דיווח על 2,693 נדבקים בקורונה בישראל, נכון לשעה 21:00 בערב. מדובר בעלייה של 324 חולים ביממה האחרונה. מתוך כלל החולים, 46 מוגדרים במצב קשה, ו-76 במצב בינוני. 70 חולים כבר החלימו ושוחררו לבתיהם.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות

בבתי החולים בישראל מאושפזים 413 חולים, ובבתי המלון שהוסבו למלוניות לחולי קורונה מאושפזים 370 חולים. עוד 1,414 חולים נמצאים באשפוז ביתי, שיטה שזכתה לביקורת רבה בעולם, בשל חוסר היכולת של הרשויות לפקח באופן מלא על בידוד החולים.

מוקדם יותר דיווח השב"כ כי 500 מהחולים בישראל אותרו ונשלחו לטיפול בזכות מערכת האיכון הטכנולוגית, שזכתה לביקורות רבות. בהודעת השב"כ נאמר כי "ללא איתורם המהיר וכניסתם לבידוד היו תושבים אלה בוודאות מדביקים רבים נוספים ללא ידיעתם", וכן כי בדיון שהתקיים הבוקר בכנסת, עדכנה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי ללא הסיוע הטכנולוגי של שב"כ לא ניתן להגיע ל-60% מהתושבים הנדרשים להיות בבידוד.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר הערב כי בשבועיים האחרונים (מיום 11.3.2020) נכנסו לישראל 65,976 ישראלים, מתוכם 1,282 במהלך היום. באותה תקופה, עזבו את ישראל 66,552 זרים. חברת אל על הודיעה היום כי היא מפסיקה לחלוטין את טיסותיה הסדירות, בשל הצניחה בביקוש, ותפעיל רק מספר מצומצם של טיסות חילוץ לישראלים המעוניינים לחזור ארצה.

התקנות החדשות

התקנות החדשות צילום: משרד הבריאות


להורדת הקובץ