כנסת מתחילה לעבוד: הוועדה המסדרת אישרה הקמת שש ועדות

ברוב של תשעה חברי כנסת, הועדה המסדרת, בראשות ח"כ ניסנקורן, אישרה את הקמתן והרכבן של ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים. בנוסף אישרו הקמת ועדות חדשות כמו ועדת הקורונה מיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי. חברי בלוק הימין עזבו בסערה את הדיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 08:01 כח באדר התשפ

כנסת מתחילה לעבוד: הוועדה המסדרת אישרה הקמת שש ועדות
צילום: דוברות הכנסת

באישון הלילה, לאחר יום מלא תהפוכות פוליטיות, התכנסה הועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) ואישרה ברוב של 9 בעד ו- 8 נגד, על הקמתן והרכבן של ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון הקבועות. בנוסף החליטו על הקמתן על ארבע ועדות חדשות ועדת קורונה, בראשות ח"כ עופר שלח, ועדה למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי בראשות מטעם הרשימה המשותפת, ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנה"ל הבאה והחינוך המיוחד בראשות ח"כ ניצן הורביץ וועדה מיוחדת לענייני עבודה ורווחה בראשות נציג הרשימה המשותפת. 

הועדות התקיימו בשני חדרים מקבילים בשל ההוראות החדשות נגד התפשטות נגיץ הקורונה. יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן) הסביר את מטרת הקמתן של הוועדות המיוחדות: "אנחנו במצב משברי במשק ולכן חייבים להקים את הוועדות אחרי שנה שהכנסת לא מתפקדת ודווקא בגלל המצב הבריאותי". 

חברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה עזבו את הדיון תוך הבעת תרעומת על מה שלדבריהם מהווה הפרת הנוהג של הימנעות מריבוי ועדות בזמן ממשלת מעבר. היו"ר ניסנקורן הביע את אכזבתו על עזיבתם והוסיף, כי "כבר לפני הבחירות רצינו להקים את הוועדות הללו, אך לאור התנגדות הייעוץ המשפטי להקמת ועדות חדשות שבוע-שבועיים לפני הבחירות הורדנו את זה מסדר היום והודענו שנפעל להקמתן מיד לאחר הבחירות.

כך יראה הרכב ועדה הכספים. יו"ר הועדה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לפי מפתח סיעתי:
הליכוד, חמישה נציגים, טרם הוחלט על שמות הנציגים. 
כחול-לב, ארבעה נציגים: ח"כ אורית פרקש-הכהן, ח"כ מיקי לוי, ח"כ מיכאל ביטון, ח"כ אבי ניסנקורן
הרשימה המשותפת, שלושה נציגים. 
ש"ס, נציג אחד. 
עבודה-מר"צ, נציג אחד: ח"כ איציק שמולי
יהדות התורה, נציג אחד. 
ישראל ביתניו, נציג אחד, ח"כ עודד פורר: מועמד גם לעמוד בראש הוועדה                                        ימינה, נציג אחד: ח"כ אופיר סופר. 

כך יראה הרכב ועדת חוץ וביטחון, בראשות ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) לפי מפתח יסעתי:
הליכוד - 5 נציגים. 
כחול-לבן – 6 נציגים: בני גנץ, אבי אשכנזי – מועמד ליו"ר הוועדה, יאיר לפיד, משה בוגי יעלון, אלעזר שטרן, אורנה ברביבאי. 
ש"ס - נציג 1
עבודה-מר"צ – 2 נציגים: עמיר פרץ, יאיר גולן
יהדות התורה – נציג 1
ישראל ביתנו – נציג 1: ח"כ אלי אבידר
ימינה – נציג 1: ח"כ איילת שקד