"הוראה לא אחראית של הרבנות הראשית, מסכנת את הציבור"

זעם על החלטת הרבנות הראשית לקרוא לציבור להתכנס בבתי הכנסת לתפילת תענית בשל הקורונה. נאמני תורה ועבודה: "קשה שלא לחשוב כמה אנשים עלולים להידבק אם יקיימו את הוראות הרבנות וילכו לבתי הכנסת". 'עתים': "חוזרים על קריאת הפוסקים שאין להתפלל במניין ולסכן את הציבור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/20 22:29 כז באדר התשפ

"הוראה לא אחראית של הרבנות הראשית, מסכנת את הציבור"
תפילה מחוץ לבית כנסת, השבוע בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר קריאת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית לציבור לקיים צום ביום רביעי הקרוב, ערב ר"ח ניסן, ולהגיע לבתי הכנסת לתפילה, ולהתפצל למניינים של עשרה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בתנועת נאמני תורה ועבודה נדהמים מקריאת הרבנות, וטוענים כי היא חסרת אחריות ומסוכנת.

"מדובר בהוראה לא אחראית של הרבנות הראשית, אשר מסכנת את בריאות הציבור", נאמר בהודעת נאמני תורה ועבודה. "קשה שלא לחשוב כמה אנשים עלולים להידבק אם יקיימו את הוראות הרבנות וילכו לבתי הכנסת, גם לפי ההגבלה לפיצול מניינים".

בתנועה קוראים לרבנות הראשית להורות דווקא על סגירת בתי הכנסת: "דווקא בימים אלו, אנו מצפים מהרבנות הראשית שלא להתחכם ולהבהיר בצורה ברורה שבתי הכנסת צריכים, בכאב רב, להישאר סגורים. 
מעבר לעובדה שכך מורה לנו ההלכה, הרי שלא יתכן שמוסד ממלכתי יחפש פרצות בהנחיות ברורות של מערכת הבריאות בישראל". 

תוקפים את צהר. הרב לאו והרב יוסף

הרב לאו והרב יוסףצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לסיום אומרים בתנועה כי "תענית הציבור יכולה להתקיים גם בבתים ויפה כוחן של תפילה וצום גם בבית. בעז"ה נשוב לבתי הכנסת רק לאחר שעל פי ההלכה לא יהיה בהם סיכון לחיי אדם".

גם בארגון 'עתים' מצטרפים לקריאה להישאר בבתים ולא לצאת לבתי הכנסת. יו"ר הארגון, הרב שאול פרבר, כתב: "אנו מברכים את החלטת הרבנות על יום תפילה עולמי ביום ד' הקרוב, ומתפללים יחד עם הציבור כי יקויים בנו "כִּי אֲנִי ה' רֹפְאֶךָ".

"עם זאת אנו חוזרים על קריאת הפוסקים, וביניהם הרב דוד יוסף, הרב מלמד, הרב מדן, הרב סתיו יחד עם כל רבני צהר ועוד רבים - שאין להתפלל במניין ולסכן את הציבור. אנו קוראים גם לרבנים הראשיים לפעול לפי המלצות משרד הבריאות, להקשיב לצו השעה, להחמיר במצוות פיקוח נפש, להורות על סגירת בתי הכנסת עד שתעבור סכנת המגיפה ולקבוע לאלתר את התפילות כולן כתפילת יחיד כפי שנאמר "וַיַּעֲמֹד (פִּינְחָס) וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה (תהלים, קו, ל)".