נגיף הקורונה: מספר הנדבקים בישראל עלה ל-1,238

65 חסידי חב"ד צעירים חזרו בשבוע שעבר לישראל מניו יורק ואובחנו כנשאים של הקורונה. על המטוס היו 49 נוסעים נוספים ו-8 מהם עדיין ממתינים לתוצאות הבדיקות שלהם. עוד במשבר הקורונה: משרד הבריאות עדכן כי מספר המחלימים בישראל עומד על 37

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 07:35 כז באדר התשפ

נגיף הקורונה: מספר הנדבקים בישראל עלה ל-1,238
קורונה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ב) כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,238. מדובר בעלייה של 167 מקרים מאז אתמול. 24 מתוכם במצב קשה, 37 החלימו. עוד נמסר כי 74,498 ישראלים אמורים להימצא היום בבידוד ביתי. במהלך 24 השעות האחרונות נלקחו 5,268 בדיקות. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בשעה 10:00 דיון על החמרת ההגבלות לציבור בעקבות מגיפת הקורונה.

צעירים חסידי חב"ד ששבו מלימודם בשכונת קראון הייטס נדבקו בנגיף הקורונה. עם ירידתם מהמטוס חיכו לנוסעים אוטובוסים מיוחדים שהעבירו אותם למלון דן בירושלים. החסידים טסו בשבוע שעבר מניו יורק לישראל במטוס דרימליינר 787-8, מטוס של 238 מקומות ישיבה. שכונת קראון הייטס נמצאת בניו יורק, העיר שבה אובחנו עד כה כ-8,000 מקרים של קורונה. כך פורסם הבוקר ב-ynet. 

עם ירידתם מהמטוס חיכו להם אוטובוסים מיוחדים שהעבירו אותם למלון דן בירושלים, מתחם ההבראה השני שפתח משרד הביטחון לחולי קורנה קלים. בלשכת שר הביטחון עודכנו על הגעת הצעירים רק במהלך הלילה, וגם חברת אל על לא נערכה כראוי להסעת נוסעים החשודים כנשאי בקורונה. שאר נוסעי המטוס עודכנו רק בדיעבד כי במטוסם היו צעירים חשודים כנשאי הנגיף. הצעירים נבדקו על ידי משרד הבריאות רק כעבור יום שלם בארץ.

משרד הביטחון מסר: "בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 אנשים שהגיעו מארה"ב עם חשש לקורונה. בתום הבדיקה, 65 מהשוהים התגלו כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הם יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא. 41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי שמונה מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות, תתקבל החלטה בהתאם".

אחד החב״דניקים ששבו מניו יורק כותב: "לא הוגן שמאשימים אותנו בשקר. גם אנחנו אזרחים שומרי חוק ככל אזרחי ישראל ושבנו ארצה כשהמצב בארה"ב החל להידרדר. הנסיון לטעון ששיקרנו הוא הוצאת לעז. איש מאיתנו לא הרגיש תסמינים ולא נפגש עם חולה קורונה מאומת. אנחנו לא שונים משאר החוזרים מחו"ל", כך פרסם הלילה יאיר שרקי. עוד הוא כתב כי לפי מה שמספרים אחוז ההדבקה בקהילות החרדיות גבוה יותר, ולא בגלל זלזול מיוחד בהוראות, גם הרשויות שם לא התייחסו לנושא ברצינות בהתחלה. הבעיה היא שאורח החיים הקהילתי האינטנסיבי מזרז אצלם את התהליך.

חסידים ששוהים במלון סיפרו כי למדו שיש בקרבם מאובחני קורונה מהתקשורת לפני שקיבלו על כך הודעות רשמיות. לדבריהם, איש מהם לא ידע שהוא חולה כשעזב את ארה"ב, כך פורסם ב"הארץ".