לא יוטל סגר על היישוב קרית יערים (טלז סטון)

ההתפרצות החמורה ביותר בישראל נרשמה עד כה ביישוב שבפאתי ירושלים, ולאחר שנשקל להטיל עליו סגר כולל. יצאה הודעה כי בשלב זה לא יוטל סגר על היישוב. חצי מיליון שקלים יועברו ממשרד הפנים אל המועצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 18:03 כ באדר התשפ

לא יוטל סגר על היישוב קרית יערים (טלז סטון)
היישוב קרית יערים (טלז סטון), צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם היישוב קרית יערים (טלז סטון) יהיה היישוב הראשון בישראל שיוטל עליו סגר כללי, בשל התפרצות הקורונה? בטלז סטון, מועצה מקומית בה חיים כששת אלפים איש, המשתייכים רובם ככולם לציבור החרדי, נרשמה ההתפרצות החמורה ביותר של הקורונה בישראל, כאשר ביישוב יש שמונה חולים מאומתים, ועוד כאלף וחמש מאות איש בבידוד.

שר הבריאות ליצמן אמר אחר הצהריים בגל"צ כי "יש מקום מסוים בישראל שיש בו ריבוי גדול של מקרים. שוקלים לעשות סגר על ישוב אחד", ובהמשך דווח כי גם המשטרה מבקשת להטיל סגר כולל על היישוב.

אחר הצהריים נמסר מהמועצה המקומית כי נכון לעכשיו לא יוטל סגר על היישוב. בהודעת המועצה נאמר כי "המועצה, יחד עם משרד הבריאות ופיקוד העורף, קיימו היום דיונים החל משעות הבוקר, ולאחר מכלול הנתונים שעלו, הוחלט שאין שינוי בהוראות שניתנו עד היום ממשרד הבריאות, שאלו שהיו בקרבת החולים יכנסו לבידוד, ובשלב זה הוחלט שאין סיבה להטיל סגר על קרית יערים יותר משאר ערי הארץ, המועצה ומשרד הבריאות ימשיכו לקיים דיונים כל העת בהתאם להתפתחויות".

באתר 'בחדרי חרדים' דווח כי ראש המועצה, יצחק רביץ, הוא שביקש להכניס את היישוב לסגר מוחלט. עוד דווח כי בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, אגף התקציבים במשרד הפנים העביר ליישוב תקציב של כחצי מיליון ש"ח, שאמור לסייע למועצה המקומית בהתמודדות עם התפשטות הקורונה ביישוב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן