כחול לבן לאדלשטיין: נעתור לבג"ץ אם לא תכנס את המליאה להצבעה

מפלגת כחול לבן מאיימת במכתב ליו"ר הכנסת, כי אם לא יכנס את המליאה על מנת להצביע על החלפתו, היא תעתור לבג"ץ. במקביל הגישה הסיעה 3 הצעות חוק שתוצאתן הדחת נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 17:23 כ באדר התשפ

כחול לבן לאדלשטיין: נעתור לבג"ץ אם לא תכנס את המליאה להצבעה
יודח?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגת כחול לבן פנתה היום (ב') במכתב ליו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, בו ביקשה ממנו לכנס את מליאת הכנסת במטרה להצביע על החלפתו, ואיימה כי אם לא יעשה זאת – תעתור לבג"ץ.

במכתב נאמר כי "למרות כל הפניות כאמור נכון למועד מכתבינו זה עומד יו"ר הכנסת על דעתו שלא לקיים דיון בעניין בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה- 23 , וטרם ניתנה כל הנחייה מצד היועץ המשפטי לכנסת, למרות לוח הזמנים הקצר. בנסיבות כאמור, במידה ודרישת מרשתנו לקיום דיון דחוף לא תענה, תיאלץ מרשתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על פי כל דין, לרבות פניה בעתירה מתאימה בפני בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ".

בנוסף, הגישה הסיעה עם סיום השבעת הכנסת, 3 הצעות חוק, אשר נוגעות לכהונת ראש הממשלה. 

  1. הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי תקופות כהונה. 
  2. הפסקת כהונת ראש ממשלה או שר שהוגש נגדו כתב אישום. 
  3. איסור הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אשר הוגש נגדו כתב אישום.

הליכוד בתגובה: "כך לא מתנהלים"

בתגובה לאיומי כחול לבן נמסר בתגובה מהליכוד: "ההתנהלות של כחול לבן מכשילה את המשא ומתן כבר בתחילתו. היא נגועה בחוסר תום לב משווע ובחוסר אחריות בזמן משבר לאומי ובינלאומי. 

"כלפי חוץ מציגים כאילו יש להם נכונות להקים ממשלת אחדות ובפועל מקדמים חקיקה פרסונלית, אנטי-דמוקרטית ורטרואקטיבית שכל מטרתה לסכל את רצון הבוחר ולרמוס את הצבעתם של למעלה משניים וחצי מיליון אזרחים. אפילו באיראן וטורקיה לא מקדמים חוקים כאלו. 

"כך לא מתנהלים כשרוצים להגיע באמת לאחדות".