בצל הקורונה: הושבעה הכנסת ה-23

השבעה בצל התפשטות נגיף הקורונה. חברי הכנסת הושבעו בשלשות לפי זמנים שנקבעו מראש. ח"כ אלון שוסטר וח"כ רם בן-ברק לא הגיעו להשבעה, כי נפגשו עם אדם החשוד כחולה בקורונה. ח"כ סמוטריץ' צייץ כי היה בדיונים על הקורונה ופספס את הצבעתו שהוקדמה. ח"כ אורית פרקש הכהן לא נכחה גם היא במשכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 17:36 כ באדר התשפ

בצל הקורונה: הושבעה הכנסת ה-23
השבעת הכנסת ה -23, צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

הושבעה הכנסת ה-23. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיע אחר הצהריים (ב') לרחבת המשכן מלווה בשיירת אופנועים ואת פניו קיבלו יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסף גריף וראש אגף טקסים ואירועים ליאת שמעוני-קוניצקי. נס הנשיא הונף לצלילי ההמנון הלאומי "התקווה" ונשיא המדינה הניח זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.

הנשיא ויור הכנסת

הנשיא ויור הכנסתצילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

הנשיא חותם על ספר האורחים

הנשיא חותם על ספר האורחיםצילום: דוברות הכנסת

לאחר מכן נכנסו הנשיא יחד עם יו"ר הכנסת למליאה, וטקס ההשבעה החל. יו"ר הכנסת אדלשטיין פנה בדבריו לנשיא ריבלין, לראש הממשלה נתניהו ולח"כ בני גנץ, שהיו הנוכחים היחידים במליאה מבין חברי הכנסת בזמן נאומו ואמר: "אתם רואים לפניכם מליאה ריקה, אבל היא לא ריקה. היא מלאה. נמצאים כאן עכשיו כל אזרחי ישראל,  מיליונים מהם, ומעיניהם ניבטת צִיפיה אחת - להתעלות. הם מצפים מאיתנו להקים עכשיו ממשלת חירום לאומית ממשלת חירום שהעם יוכל להקשיב לה. שהעם יוכל לסמוך עליה. ממשלה שתטפל בבעיות החמורות של משבר הקורונה, אבל לא רק בהן.  ממשלת חירום שתתחיל למלא את הבור העצום שנפער בשנה שלמה של חוסר אחריות פוליטי, בור שחפרו יחד נבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית.

נתניהו מושבע

נתניהו מושבעצילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

גנץ מושבע

גנץ מושבעצילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

נציין כי  מספר חברי כנסת לא הושבעו: בצלאל סמוטריץ, שמסר כי פספס את תורו עקב הקדמה בזמנים והיותו בדיון על הקורונה. אורית פרקש הכהן, רם בן ברק, אלון שוסטר. שוסטר ובן ברק הונחו על ידי קצין הכנסת לא להגיע למשכן עקב החשש שנכחו במחיצת בן זוגה של חולת קורונה מאובחנת. 

נזכיר, למרות אי השבעתם, יכהנו כחברי כנסת ויושבעו בהמשך.