התאחדות המלונות: נזק של מיליארד שקלים בכל חודש

בהתאחדות בתי המלון מדווחים כי קיימת ירידה משמעותית מאוד בביקוש בתי המלון בארץ, וזאת עוד לפני שנכנס לתוקפו הצו המורה על בידוד לחוזרים מחו"ל. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "אנחנו בתעשיית התיירות למודי משברים ויודעים איך להתמודד איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 08:41 כ באדר התשפ

התאחדות המלונות: נזק של מיליארד שקלים בכל חודש
צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

עשרות אלפי עובדים בענף התיירות מוצאים את עצמם בקשיים כלכליים והמספרים סביב נזקי נגיף הקורונה האדירים מדאיגים מאוד. חברת אל-על ביטלה יותר מ-‭800‬ טיסות בעקבות התפשטות הנגיף, ישראייר כ-‭200‬ וארקיע מעט פחות מ-100, כך עולה מבדיקת "ישראל היום". באל-על צפויים לפטר ולהוציא לחופשות ללא תשלום כ-%‭80‬ מהעובדים, שהם כ-5,000 ‬עובדים ומהם יותר מ-500 ‬ טייסים. אל-על מציגה ירידה של כ-‭160‬ מיליון דולר בהכנסותיה.

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר כי הפגיעה של הנגיף העולמי במלונות בישראל מוערכת במיליארד שקלים בממוצע לכל חודש. הפגיעה הכלכלית העצומה מגיעה בשל סגירת מאות מלונות, הוצאה לחל"ת ופיטורים של מרבית עובדי הענף.

חברות התיירות מדווחות על הזמנות בודדות ביום בלבד, אם בכלל, וענף התיירות בקריסה, בכירים בענף מדווחים כי "אם העניין יסתיים בחודש הקרוב, נספוג נזק של שנה שלמה פחות או יותר. אם זה יימשך מעבר לכך - הכל פשוט יקרוס לגמרי".

בהתאחדות בתי המלון מדווחים כי עד כה נרשמו ירידות חדות בביקוש לבתי המלון בארץ, וזאת עוד לפני שנכנס לתוקף הצו המורה על בידוד לחוזרים מחו"ל: בתל אביב תפוסה של כ-%‭,25‬ בירושלים כ-%‭,25‬ בנתניה ‭ ,30%-25% ‬בחיפה-25%‬, בסובב כנרת כ-30%, באילת התפוסה עומדת על כ-%‭40‬ ובים המלח על ‭ .50%-40% ‬ המשמעות היא  פיטורים של כ-‭10,000‬ עובדים ועוד ‭ 5,000‬ עובדי קבלן והוצאה של ‭ 10,000 ‬ עובדים נוספים לחופשות ללא תשלום. הצפי מדבר על לא מעט בתי מלון שייסגרו וזאת לפחות עד תום התקופה הקשה בענף.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התייחס למשבר ועל יכולת הענף להכילו: "אנחנו בתעשיית התיירות למודי משברים ויודעים איך להתמודד איתם. בימים אלה אנחנו מגבשים חבילת סיוע שתכלול את כל ענף התיירות. בשנים האחרונות נשברו שיאים בכניסות תיירים לארץ, ואנחנו מגיעים למשבר הזה עם הרבה מאוד ניסיון לצלוח אותו ולהיות מוכנים  ליום שאחרי".