משרד הבריאות פרסם מספר גבוה של חולי קורונה - והודיע כי טעה

לאחר שמנהלת מחלקה באיכילוב נדבקה, כעת בכירה במשרד הבריאות פיתחה סימפטומים ונמצאה כי היא נדבקה בקורונה. עוד באיכילוב: מתמחה נדבק והמחלקה נסגרה. משרד הבריאות הוציא הודעה מוטעית על מספר החולים - הודעה מתוקנת תצא בקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 15:08 כ באדר התשפ

משרד הבריאות פרסם מספר גבוה של חולי קורונה - והודיע כי טעה
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תקלה למשרד הבריאות: בשעה 15:00 הודיע המשרד על 344 חולי קורונה בישראל - זינוק מהמספר האחרון שפורסם של 255 חולים. מספר דקות לאחר מכן הודיע המשרד כי מדובר בתקלה, וכי מספר החולים אינו נכון. המספר הנכון יעודכן בהקדם.

בתוך כך, במשרד ראש הממשלה מתקיימים כעת דיונים בשאלה האם לעבור למצב של השבתה מוחלטת של המשק, בשל התפשטות נגיף הקורונה. נשקלים גם צעדים קלים יותר, ודווח כי השאיפה היא למצוא פתרונות להמשך עבודת המשק, גם תחת ההגבלות.

קורונה

קורונהצילום: shutterstock

מוקדם יותר דווח כי שתי בכירות מעולם הרפואה נדבקו בנגיף. אחת מהן היא עובדת בכירה - סגנית מנהל המעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, שנדבקה בנגיף והועברה לבידוד לאחר שמצבה הוגדר קל. אמש (א') מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבקה גם היא בנגיף הקורונה.

בשל הידבקותה של העובדת במעבדה, גם יתר העובדים נאלצים להיכנס לבידוד, במשרד הבריאות מבקשים להרגיע והודיעו כי התקנים ימלאו על ידי עובדים אחרים.  מדובר ב-18 עובדים, שנחלקים למשמרות של 6, לאורך היום. המעבדה נמצאת בבית החולים שיבא היא בבעלות משרד הבריאות אך גם המרכז הרפואי במקום פתח מעבדה משלו והם יובילו כעת את המחקרים. 

כאמור, אמש נדבקה בנגיף מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב, והיא והחולים אשר טיפלה בהם הועברו לבידוד, כך גם הצוות הרפואי שעבד עמה. אירוע זה מעורר חשש על קצב הידבקות הרופאים המטפלים שנחשפים מידי יום לחולי קורונה ובסופו של דבר נדבקים בעצמם. נכון עד אתמול בישראל התגלו 250 ישראלים בסך הכל שנדבקו בנגיף הקורונה, ארבעה מתוכם מוגדרים במצב קשה, 12 מוגדרים במצב בינוני ונמצאים באישפוז ויתר החולים 195 במספר מוגדרים במצב קל, יש גם ארבעה חולים שהבריאו ושוחררו.  

הבוקר פורסם כי מבדיקה שנערכה למתמחה במחלקה האורולוגית באיכילוב עולה כי הוא נדבק בנגיף. בעקבות הממצאים אנשי צוות שהיו עמו במגע עמו נשלחו לבידוד. כל המטופלים במחלקה נבדקו ואלה שנחשפו לרופא נמצאו ושוחררו. מאיכילוב מסרו: "אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה", והדגישו כי "המחלקה סגורה לקבלות חדשות ופועלת עם מספר מועט של אנשי צוות שאינם נחשפו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן