פרסום ראשון: "בנות השירות הלאומי יטפלו בילדי הרופאים"

מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי הגיע לאולפן כיפה ודיבר על השינויים שיערכו בשירות הלאומי בעקבות הקורונה. "לא ניקח סיכונים מיותרים, אבל בסופו של דבר הבנות מאוד רוצות להתנדב ולא להעביר את השירות בבית"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 15/03/20 16:59 יט באדר התשפ

פרסום ראשון: "בנות השירות הלאומי יטפלו בילדי הרופאים"
צילום: כיפה

נגיף הקורונה מתפשט ואתו מגיעות השלכות מרובות לאזרחים בישראל. מוסדות החינוך, התרבות והפנאי מושבתים ואיתם גם העובדים נאלצים להישאר בביתם. בין הקבוצות שעוברות להשבתה הן בנות השירות הלאומי שרובן עוסקות במוסדות החינוכיים למיניהם, וכעת צריכות למצוא מקום חדש בו יוכלו להמשיך להתנדב ולעזור לציבור הישראלי בתקופת משבר זו. אל אולפן כיפה הגיע מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי, שיענה על השאלות באשר לעתידן של בנות השירות הלאומי.

ראשית נשאל מה בנוגע לבנות המתנדבות בחוץ לארץ, כיצד דואגים להן ומחזירים אותן?

"עבדנו בתיאום עם משרדי החוץ והבריאות, ובתענית אסתר הוצאנו הנחיה להחזיר לישראל את כל בנות השירות המתנדבות בחוץ לארץ. מדובר בכ-100 בנות המפוזרות בעיקר באמריקה אוסטרליה ומעט באירופה, ולא הותרנו להן בחירה - עליהן לעזוב הכל ולחזור לכאן. מדובר בהחלטה קשה כי דווקא עכשיו מדובר בתקופת שיא של פורים ופסח, וכדי לעזור ולהתמודד נתתי למשפחות את מספר הנייד האישי שלי כדי לעזור ולשוחח. כבר לפני השבת האחרונה שבו 15 בנות, היה לנו חשוב להבהיר להן שהן מחויבות לחזור,  ולכך שלוש סיבות. האחת הקורונה מתפשטת בכל העולם וזה מסוכן, שתיים יש להן ביטוח רפואי רק של תיירות והוא לא ייתן מענה רפואי נאות, שלוש השמיים נסגרים והן יכולות להיתקע שם".

אז הן שבות לארץ, ועוד בתי ספר ומוסדות חינוך מושבתים, מה תעשנה כל בנות השירות כעת?

"אז הבנות ששבות מהתפוצות אחרי שתצאנה מן הבידוד הקצנו להן תקנים של עבודות מול התפוצות בשלט רחוק. הן יעבירו סדנאות וירטואליות, הן ישרתו במשרד התפוצות, עם 'נפש בנפש', יעבדו תחת 'בת עמי' ו'האגודה להתנדבות' וישמרו את הקשר עם הקהילות שלהן. 

"לגבי יתר הבנות בארץ, שלב ראשון כל מתנדבת שהמוסד בו היא מתנדבת מושבת אז היא מדווחת על חופשה מיוחדת ובכך ממשיכים להיספר לה ימי השירות. הבנות שנמצאות בבתי חולים ומקומות המספקים שירותי חירום ממשיכות לעבוד כרגיל, הן מאוד נצרכות במקומות השירות שלהן, וחובה עליהן להגיע. השלב הבא הוא בנוגע ליתר הבנות הקמנו חמ"ל של העמותות העסוקות ברפואה כמו מד"א וכדומה ונמצא לכלל הבנות מקומות בהן הן יכולות לסייע במשימה הלאומית החדשה הזו. נדרשות 2000 בנות שיתנדבו במערכות הבריאות, הבנות רוצות להתנדב וגם המערכת רוצה אותן".

מה לגבי הבנות שחוששות להתנדב, בשל המצב ומפחד הידבקות?

"אז לגבי הבנות שכבר מתנדבות בבתי החולים הן מחויבות להגיע, אין מה לעשות צריך אותן. הבנות שנאלצו לצאת לחופשה הן יגיעו לתקנים החדשים מתוך בחירה. והבנות שחוששות מהידבקות שידעו שיש עוד הרבה דברים שצריך אותן שהן לאו דווקא עם מגע עם חולים. זקנים שזקוקים ללכת לביטוח לאומי ולבנק ולא יוצאים כי הן בקבוצת סיכון אז בנות יצאו בשבילן. הרכזות תמשכנה ללוות את כל הבנות שהיו תחתן ויהיו איתן במעקב לגבי הפעילויות החדשות שלהן על מנת לוודא שהמערכת עדיין מתפקדת. בנות תמשמשנה גם כאחראיות על ילדי הצוות הרפואי שעמלים וידאגו להם, בנות שחוששות מהידבקות ושיש להן הורים מבוגרים בבית תהינה פתורות ממשימות הקרובות לקבוצות סיכון. לא ניקח סיכונים מיותרים, אבל אני חוזר ואומר הבנות בסופו של דבר מאוד רוצות להתנדב ולא להעביר את השירות בבית".

  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן