נשיאת העליון: "נערכים לאפשרות שצו החירום יוארך- נדאג לעצמאות בית המשפט"

נשיאת בית המשפט העליון לשופטים: "שוקלים לקבוע עוד סוגי דיונים שאפשר לדון בהם בתקופה הזו, כשאנחנו זוכרים את הכלל של עצמאות הרשות השופטת וכמובן שמירה על בריאות העובדים והציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 12:40 יט באדר התשפ

נשיאת העליון: "נערכים לאפשרות שצו החירום יוארך- נדאג לעצמאות בית המשפט"
אסתר חיות, צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כתבה היום (א') לשופטים: "השר בתיאום עם הנהלת ביהמש חתם על צו חירום שמאפשר דיונים דחופים בלבד. אנו נערכים לאפשרות שהתוקף של הצו יוארך- ושוקלים לקבוע עוד סוגי דיונים שאפשר לדון בהם במהלך התקופה הזאת, כשאנחנו זוכרים את הכלל של עצמאות הרשות השופטת וכמובן שמירה על בריאות העובדים והציבור", כך פרסמה תמר אלמוג.

עוד כותבת הנשיאה חיות כי הדין מחייב שהפעלת בימ"ש תמשך גם בעיתות חירום, בהתאמה למגבלות. "הפעילות של ביהמש היא חיונית ביתר שאת בנסיבות שיבוש מהלך חיים שגרתי וצמצום שירותי מוסדות שלטון אחרים, כי הנסיבות עשויות לחייב דיון בהליכים שהם תולדה של הנסיבות האלה".

נזכיר כי אמש (א') הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה על מצב חירום בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל שיחולו ביממה הקרובה — כחלק מהמאמץ הלאומי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן