נתניהו הודיע: החוזרים מחו"ל יבדקו רפואית בביתם

ראש הממשלה התייחס לחשש מהתפשטות נגיף הקורונה והודיע על צעד חדשני כדי למנוע את ההתפשטות. "מד"א ישלח פראמדיקים לבית הפונה על מנת לעשות את הבדיקה - ערכת בדיקה בבית". שר התיירות לוין: "בודקים איך לסייע לענף התיירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 15:56 ב באדר התשפ

נתניהו הודיע: החוזרים מחו"ל יבדקו רפואית בביתם
נתניהו לאחר הערכת מצב, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

שר התיירות יריב לוין השתתף לפני דקות אחדות בהערכת המצב במוקד מד״א יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות ושר האוצר. הערכת המצב התקיימה על רקע התפשטות נגיף הקורונה ובחינת צעדי מניעה מהמשך התפשטות הנגיף בישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם צאתו מהערכת המצב כי: "מהרגע שהופיע נגיף הקורונה, קבעתי מדיניות לגבי מדינת ישראל של היערכות יתר ולא היערכות חסר. היתה על כך ביקורת, אבל חשבתי, ועדיין חושב, שהמדיניות של זהירות יתר היא המדיניות הנכונה. לכן, כיוון שבריאות אזרחי ישראל היא בראש מעיינינו, נקטנו בצעדים שמדינות אחרות לא נקטו - היינו הראשונים בעולם שחסמנו טיסות ממדינות שבהן מופיע הנגיף בהיקף משמעותי ועשינו גם צעדים אחרים"

נתניהו בהערכת המצב

נתניהו בהערכת המצבצילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

"היום אני מודיע על צעד שכבר התחלנו ביישומו, שגם הוא למיטב ידיעתי, הראשון בעולם", הוסיף נתניהו, " אנחנו המדינה החלוצה שנוקטת בצעדים הללו. אנחנו מבקשים מכל מי שבא ארצה ממדינה כלשהי בעולם, שיש לו תסמינים של הנגיף, להתקשר למוקד 101 של מד"א. יש כאן פראמדיקים, ואנשי רפואה שיענו לפנייה, ואחר כך רופאים שיתשאלו את מי שנתגלו בו התסמינים הללו. במקרה הצורך, מגן דוד אדום ישלח פראמדיקים לבית הפונה על מנת לעשות את הבדיקה - ערכת בדיקה בבית. זהו דבר חדשני, זה דבר שיכול למנוע את התפשטות המחלה ואני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל".

גם שר התיירות התייחס למצב ואמר: ״זה אירוע בין לאומי, רב מימדים, שיש לו כמובן השפעה על תעשיית התיירות בישראל. אנחנו נמצאים בקשר עם כל הגורמים בענף התיירות ועומדים לרשותם. יחד עם משרד האוצר אנו מגבשים את חבילת הסיוע שתאפשר לתיירנים ולכל הגורמים שעוסקים בענף הזה, להתמודד עם המשבר בצורה המיטבית".

צפו בדברים: 

נזכיר, כי מוקדם יותר הבוקר דווח על מקרה הידבקות ראשון בישראל. חולה הקורונה שהגיע מאיטליה היה בטיסה LY382 של אל על שנחתה בנמל התעופה בן גוריון ביום ראשון בשעה 16:10. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, עדכן כי הגבר חש ברע: "בוצעו לו בדיקות של המשרד עם הקופות ועם מד"א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד"א לאשפוז בשיבא במתקן הייעודי. בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו. שירותי הבריאות יאתרו את כל מי שהיה במגע עם אותו אדם כדי להכניס אותם לבידוד".

בתוך כך, הפאניקה מאפשרות חדירת הנגיף לישראל עלתה אמש מדרגה. משרד הבריאות הוציא הנחיה חריגה באופיה המבקשת שלא לטוס כלל לחו"ל, וזאת מהחשש כי הידבקות בקורונה בארצות זרות תביא את הנגיף לישראל. במשרד הבריאות הוסיפו שעדיף להימנע מהתקהלויות והשתתפויות בכנסים גדולים, למי שבחר לטוס בסופו של דבר. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן