נתניהו: "הוריתי לפרסם תכניות בניה בין מעלה אדומים לירושלים"

ראש הממשלה אמר כי יקדם בניה בשטח E1, השטח בין מעלה אדומים לירושלים: "נתתי הנחייה מיידית, לפרסם להפקדה תכנית בניה של 3500 יחידות דיור ב-E1"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/20 12:15 ל בשבט התשפ

נתניהו: "הוריתי לפרסם תכניות בניה בין מעלה אדומים לירושלים"
נתניהו. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נתניהו אמר את הדברים בלהט והוסיף: "הדבר התעכב אבל משהחלטנו, להחלטה הזו יש חשיבות עצומה". נתניהו דיבר בכנס העיתון בשבע. 

מי שהזדרז להגיב לדבריו של ראש הממשלה הוא ראש מועצת יש"ע הנכנס דוד אלחייני: "זוהי בשורה ענקית להתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אשר מחכה כבר מעל לעשור וחצי לאישור התב''ע באזור E1. יצחק רבין ז"ל התחיל את התכנון במקום בשנת 1994, והוא נעצר בתקופת שרון ובוש ב-2004. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שעמד בהבטחותיו והחליט את ההחלטה החשובה להמשיך את הבניה בשכונה זו. קידום הנושא יאפשר בנייה רחבה ואסטרטגית בין מעלה אדומים לירושלים".

E1 הוא שטח בן 12 קמ"ר המשתרע מצפון וממערב לעיר מעלה אדומים. מוניציפאלית, השטח שייך לעיריית מעלה אדומים. בשטח יושבות מספר קהילות של בדואים וכן שוכן בו מטה מחוז ש"י של משטרת ישראל. רוב האדמות ב-E1 הוכרזו אדמות מדינה. חלק נוסף של השטח הופקע עבור מעלה אדומים בשנות השבעים. במתחם יש גם מובלעות של קרקעות פלשתיניות. בעבר נקרא האזור "E", כדי לציין מזרח (East). הספרה 1 נוספה כדי לציין את האזור המסוים הזה. מעלה אדומים מכנים את האתר "מבשרת אדומים". מבחינה הסטורית במרכז השטח נמצאת דרך עתיקה חצובה בסלע מתקופת בית שני. לאורכה בורות מים, שרידי מבנים ומערות מגורים. 

נזכיר כי הכפר הבדואי חאן אל אחמר יושב על שטחי E1 וטרם פונה. בעבר התריעו ראשי מועצות ביהודה ושומרון על מדינת טרור שהולכת וקמה בעזרת בניה בלתי חוקית של הפלשתינים באזור.