מאות טייסים במיל' לנשיא: מנע מנתניהו את הרכבת הממשלה

540 אנשי צוות אוויר "בעלי השקפות פוליטיות מגוונות" חתמו על העצומה לנשיא. בין החותמים: מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון וראש עיריית תל אביב רון חולדאי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/20 10:39 כח בשבט התשפ

מאות טייסים במיל' לנשיא: מנע מנתניהו את הרכבת הממשלה
רון חולדאי. בין החותמים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

מאות מקציני חיל האוויר בגמלאות, מטייסי קרב ועד לנווטים ולוחמי צוות אוויר, פנו הבוקר (א) לנשיא המדינה ראובן ריבלין וביקשו ממנו, למנוע מבנימין נתניהו, ה"נאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית", להרכיב ולהוביל את הממשלה הבאה. כך פורסם הבוקר באתר וואלה.

540 הטייסים וחבריהם המגדירים עצמם "בעלי השקפות פוליטיות מגוונות", בני דורות שונים, קראו לנבחרי הציבור "לאמץ נורמות אתיות שחלו על כולנו... לא יעלה על הדעת למנות נאשם בעבירות שחיתות למפקד טייסת, לקצין בצה"ל ולתפקיד בשב"כ או במוסד, ולא כל שכן להטיל על ח"כ להקים ממשלה בעודו תחת כתב אישום כזה ואז לעמוד בראשה".

בראש רשימת החותמים נמצא מפקד חיל האוויר לשעבר, אביהו בן נון. פעיל מרכזי נוסף בעצומה הוא אלוף-משנה במיל' זאב רז, שהוביל את מבצע השמדת הכור העיראקי ביוני 1981. אלוף ההפלות של חיל האוויר, תא"ל גיורא אפשטיין אבן גם הוא חתם על המכתב. שמות נוספים: תא"ל במילואים רמי בן אפרים, שהיה לאחרונה חבר ועדת האלוף רוני נומה לבדיקת הטיפול בגיוס חרדים לצה"ל. אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד השחיתות השלטונית. אגסי, ישראל בהרב, יוסי חנקין, אבי יעקבי, חיים גופן, עוזי רוזן, יוסי (ג'ינו) גונן, גיורא גורן, אורי גיל, אמנון גוריון, ראובן איל, גדעון אילת, יצחק אמיתי (ז'טלני), עדי בניה, מיקי בר, נחמיה דגן, יוסי רם, זיו לוי, רונן דן, נרי ואלי ירקוני, צביקה טרון, נסים יוגב, גור ליש, ארנון לבושין, איתמר נוינר, איתן סטיבה, צבי קנור, ירון רוזן, יוסי שמחוני, שאול שפי ומנחם שרון. רון חולדאי וקובי ריכטר, הם מהשמות הבודדים המוכרים מפעילות פוליטית.

לדברי אביהו בן נון "דוגמה אישית היא מושכל ראשון במנהיגות. כשהובלנו צעירים אל תוך הסכנה הם ידעו שאנחנו, וכל מי שממונים עלינו, אנשים נקיי כפיים וללא רבב. לכל נאשם עומדת חזקת החפות. ייאבק על חפותו בבית המשפט ואם ייצא זכאי, ישוב ויתמודד על כל תפקיד בכיר בחברה, ממקום עבודה ועד לממשלת ישראל".

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בהתארגנות פרטית של אנשי מילואים אשר עושים זאת במסגרת היותם אזרחי המדינה. צה״ל נמצא מחוץ לשיח הפוליטי וימשיך לנהוג כך, כפי שמצופה ממנו".