פרשת הרב שטרן: "ביזוי תלמידי חכמים. לפטר את ראש המועצה הדתית בירושלים"

תגובות נזעמות לפרשת נעילת דלת לשכתו של רב העיר ירושלים, הרב שטרן, שהושאר מחוץ ללשכה במשך דקות ארוכות. חגית משה: "ההתנהגות - בגלל היותו ציוני דתי". עתים: "זו אחת ההשלכות לכך ש-20 שנה אין ראש מועצה דתית נבחר בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 12:41 כב בשבט התשפ

פרשת הרב שטרן: "ביזוי תלמידי חכמים. לפטר את ראש המועצה הדתית בירושלים"
חגית משה, צילום: שרון עזרן

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, הגיבה בחריפות לדיווח כי מנעולו של הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הוחלף הבוקר והוא ננעל מחוץ ללשכתו. משה אמרה: "לא ייתכן שפקיד ממונה (יהושע ישי)  במועצה הדתית, יתנהג בבריונות ויבזה בצורה כזאת את רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן שליט"א".
לדברי משה: "כולם יודעים שמרגע כניסתו של הרב שטרן לתפקיד הפקיד הממונה ניסה להצר את צעדיו משום שהבין שהגיע תלמיד חכם עצום שבא לעשות סדר בשחיתות שפשתה ברחבי המועצה הדתית בנושא הכשרות, ועמד על תיקון המעוות.  
זכתה ירושלים שהרב שטרן מכהן פאר בתפקיד הרב הראשי של העיר, בה הוא פועל לאחדות בין המגזרים השונים בעיר, לתיקון ענייני שמירת השבת והכשרות. כמו כן הפקיד המכהן יודע שהנושא להארכת כהונתו הוא כרגע בדיון על מנת להאריך את כהונתו לתקופה נוספת. 

"אין ספק שמקור ההתנהגות היא זלזול ברב שטרן משום היותו מרבני הציונות הדתית, קשה לעסקנים החרדים לקבל את זה שיש תלמיד חכם  גדולים בציבור הדתי לאומי דבר המאיים על ההגמוניה שלהם ועל השליטה בגופים השונים.
לא ייתכן שמי שמכהן כראש מועצה דתית מתנהג כך, אולי מעודף השנים שהוא מכהן בתפקיד כממונה חיצוני הוא שכח את תפקידו ומעמדו והגיע הזמן להחליפו".

הרב שטרן. כהונתו תוארך?

הרב אריה שטרןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גם בארגון 'עתים' גינו את המקרה: "צר לנו לראות שהמועצה הדתית בחרה להשתמש באמצעים כוחניים כנגד הרב אריה שטרן", אמרו בארגון. "לא מתקבל על הדעת לבזות כך תלמיד חכם, שבניגוד לראש המועצה הדתית נבחר על ידי הציבור למילוי תפקידו, בעוד מתנהל שיח סביב המשך כהונתו".

ב'עתים' אומרים כי "זו אחת ההשלכות למצב הקיים קרוב ל-20 שנה, שבו בראש המועצה הדתית בירושלים לא עומד הרכב שנבחר על ידי נציגי ציבור, אלא 'ועדה ממונה' שהיא למעשה אדם הממונה מטעם השר לשירותי דת ושאמורה להיות זמנית בלבד. אנו קוראים לשר לפעול למינוי הרכב מועצה נבחר כנדרש בחוק, שישקף באמת את עמדות הציבור בירושלים".

סיעת 'התעוררות', בעיריית ירושלים מסרה כי "מדובר בביזוי תלמידי חכמים מהמעלה הראשונה. המעשה הנכון יהיה להאריך את כהונת הרב אריה שטרן ולא לנקוט בצעדים אלימים כלפיו. יש פה נסיון לפגוע בכבוד תלמידי חכם ובכבוד הציונות הדתית".