דיווח סורי: 7 הרוגים בתקיפה ישראלית בשמי דמשק

כלי תקשורת בסוריה טוענים כי מטוסים ישראלים שיגרו טילים לעבר מיליציות איראניות, באזור שבין שדה התעופה הבינלאומי הסמוך לעיירה סידה זיינב. על פי גורמים צבאיים, חלק מהטילים הישראלים יורטו. 7 הרוגים מהמתקפות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 07:50 יט בשבט התשפ

דיווח סורי: 7 הרוגים בתקיפה ישראלית בשמי דמשק
ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

דיווח סורי מעלה כי ישראל ביצעה הלילה (ו') מספר התקפות בשמי דמשק. הסורים מדווחים כי מערכות ההגנה שלהם הופעלו בעקבות התקיפה, כך על פי כלי התקשורת הממשלתיים. עוד עולה כי מערכות ההגנה הצליחו להפיל מספר טילים ישראלים. גורם צבאי סורי צוטט כשהוא טוען שהמתקפה הגיעה משטחי ישראל, דווח נוסף טוען כי התקיפות הביאו למותם של 7 אנשים, ביניהם ארבעה איראנים.

במקביל לדיווחים, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על פיצוצים חזקים בסביבת דמשק. לפי מידע שהגיע לידי אנשים במרכז לזכויות אדם, הפיצוצים הם תוצאה של הפצצה ישראלית באתרים השייכים למיליציות האיראניות, בין השאר באזור שבין שדה התעופה הבינלאומי לעיירה סידה זיינב, דרומית לבירה. מההסברים עולה כי הטילים שוגרו למטרות באזור זה, כשחלק מהם יורטו באמצעות מערכות ההגנה הסוריות.

התקיפה הישראלית לכאורה דוווחה גם ברשת "אל-ערבייה" המקומית. על פי המקורות המצוטטים, נערכו חמש תקיפות ישראליות נגד מחסני נשק וטילים בסביבת שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי הדיווח, תקיפה אחת כוונה לאתרים של חטיבה 91 באל-קסווה, דרומית לדמשק. כמו כן, הדגישו המקורות כי התקיפות בוצעו כמה שעות לאחר הגעת משאיות נשק איראניות לשדה התעופה הבינלאומי.