בנט מגיב למתקפת השב"כ: "אני לא חותמת גומי של הפקידים"

שר הביטחון מגיב למתקפה של השב"כ עליו, לאחר ביטול המעצר המנהלי, אך סייג והוקיר תודה לפעילות הארגון: "הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש". סמוטריץ' הצטרף: "שלטון הפקידים נגמר"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/02/20 20:53 יז בשבט התשפ

בנט מגיב למתקפת השב"כ: "אני לא חותמת גומי של הפקידים"
נפתלי בנט. מגיב לשב"כ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט מגיב למתקפה עליו מצד גורמים בשב"כ, בעקבות ביטול המעצר המנהלי של אליה בן דוד. בנאומו באירוע השקת הקמפיין של 'ימינה' אמר בנט: "יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה. זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית", הסביר בנט, "כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי שאני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי. כן מדובר בבנאדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון".

"לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב״כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מינהלי לצעיר", הוסיף שר הביטחון, "אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב״כ, את ראש השב״כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים. אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל. אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה".

אליה בן דוד

אליה בן דודצילום: 'חוננו'

בנט הוסיף ואמר כי "אני כן מצפה משב״כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום.
זו הדרך במדינת חוק תקינה. אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים.
מי שפוגע בחיילי צה״ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי".

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לדברים ובחר לתקוף את השב"כ: "פקידים שהיו רגילים לחשוב שהם מנהלים את המדינה (פשוט כי שרי הביטחון הקודמים היו חלשים ונתנו להם) ומתקשים להתרגל לכך שבאנו לשנות את הכללים ולמשול. תפנימו, ישראל היא מדינה דמוקרטית. ובדמוקרטיה אתם עובדים אצלינו, לא אנחנו עובדים אצלכם. לא מתאים לכם, תחזירו את המפתחות. נגמרו הימים שמתיישבי יו"ש מופלים לרעה ומקבלים יחס של אזרחים סוג ב'. לא יהיה דין אחד לאזרחי ישראל ודין אחר למתיישבי יהודה ושומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן