לאחר שנים: תנועת נאמני תורה ועבודה נפרדת מהקרן החדשה לישראל

הארגון, שספג ביקורות נוקבות על הכספים שקיבל מהקרן האמריקנית, הודיע כי יפסיק את ההיתמכות התקציבית בקרן. "השקפות העולם אינן מתיישבות ומעוררות קשיים ציבוריים"

משה סלע, חדשות כיפה
יב בשבט התשפ
,
07 בפברואר, 2020 9:36
הקרן החדשה לישראל. תפסיק לתמוך

הקרן החדשה לישראל. תפסיק לתמוךצילום: פלאש 90, הדס פרוש

תנועת נאמני תורה ועבודה הודיעה כי היא מפסיקה להיתמך על ידי הקרן החדשה לישראל, כך מתפרסם הבוקר (ו') במקור ראשון. לאחר ביקורות נוקבות ונשנות מצד רבים על כך שהתנועה מקבלת סכומי כסף רבים מארגון השמאל הישראלי, התקבלה לאחרונה ההחלטה לבצע את המהלך להפרדות מהקרן. יו"ר התנועה אסף בנמלך, הפיץ לאחרונה מכתב לחברי הוועד המנהל של התנועה ולעובדים, המעדכן כי בשנת 2020 לא תפנה התנועה לקרן החדשה בבקשה לסיוע כלכלי.

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה. נפרד מהקרןצילום: יח"צ

בנמלך כתב במכתבו "אבקש לעדכן כי נפגשתי לפני ימים אחדים עם מנכ"ל הקרן החדשה מיקי גיצין, והודעתי לו על החלטת התנועה לא להמשיך להגיש בקשת תמיכה מהקרן בתום שנת התמיכה הנוכחית", יו"ר התנועה הוסיף כי "בד בבד עם הדיאלוג שלי מול ראשי הקרן על האפשרות להגדרה מחודשת של מדיניות הקרן בעניין תמיכות שהיא מעניקה… שאינן מתיישבות עם השקפת עולמה של תנועת נאמני תורה ועבודה ומעוררים קשיים ציבוריים ביחס אלינו".

10 אחוזים מתקציב התנועה היה עד כה מכספים שהוזרמו על ידי הקרן החדשה לישראל, וכעת בתנועה יצטרכו לחפש מקור תקציבי חלופי. בנמלך ביקש מהעובדים להבין את קיצוץ הפעילות הצפוי בעקבות הוויתור על התמיכה הכספית מהקרן, ואף ביקש מהם "השקעת מאמצים רבים בגיוס משאבים לפעילות התנועה". בשנת 2012 עמד תקציב התנועה על 1.6 מיליוני שקלים, והקרן החדשה לישראל הייתה גדולת התורמים – היא העניקה אז כ־300 אלף שקלים.

הדיון הערכי והמהותי בתנועה, בעד ונגד קבלת התמיכה מהקרן הפילנתרופית האמריקנית־ישראלית, נמשך זה מספר שנים. רוב התרומות שמגיעות לקרן החדשה הן מיהודים פרוגרסיבים, שמבקשים להשפיע על תחומים מגוונים בישראל ובהם נושאי דת ומדינה.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: ״לאחרונה, בעקבות הליך של דיאלוג בין ראשי הקרן ליו"ר התנועה בנוגע למדיניות התמיכות של הקרן, הוסכם על אי חידוש התמיכה. אנו מודים לקרן ולראשיה על תמיכתה בתנועה, שנעשתה ללא כל התניה או בקשת תמורה".

מהקרן החדשה לישראל נמסר: "יותר מעשרים שנה הייתה הקרן החדשה לישראל עמוד תווך מרכזי שעליו נשען ארגון נאמני תורה ועבודה בתמיכה של מיליוני שקלים, שהביאו לשינויים אדירים בחברה הדתית־הליברלית בישראל. לאחר דיונים ארוכים עם נאמני תורה ועבודה על כיווני הפעולה של שני הארגונים, הוחלט על סיום התמיכה. הקרן החדשה לישראל ממשיכה לתמוך בתחום, ותפנה את משאביה לשחקנים נוספים".

07.02.2020

1. לא עוזבת את הארץ (נאמנת ארץ)

מה אכפת לי?

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

2. תיקון טעות של הכתב - הקרן החדשה אינה ארגון שמאל. כנסו לאתר שלהם והיווכחו. (יאיר)

הקרן החדשה בעד ישראל בריאה ומגוונת.

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

3. מקווה שעכשיו יגיעו תרומות מאחרים (תקוה)

מקווה שעכשיו יגיעו תרומות מהמפדלניקים לשעבר וימלאו את החסר,כי זו תנועה חשובה מאד בציונות הדתית ,שמצילה את כבודה.

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

4. נקווה שעכשיו "נאמני תורה ועבודה" אמנם יתמקדו בתורה ובעבודה (ר.)

ולא בתמיכה ברפורמים אויבי היהדות
ולא בעידוד גיורים מזויפים ותפילות כופרניות
ולא בנסיונות לחלל את קדושת הכותל
ולא בתמיכה במעשים פליליים בשריד בית מקדשנו (ע"ע "נשות" האנטי-כותל)
ולא בנסיונות להתיר את מה שאסור
ולא בנסיונות לאסור את מה שמותר
אלא פשוט בלהיות יהודים טובים
שלומדים את התורה - התורה היהודית - לא תורה מזויפת!
ועוסקים בעבודה - עבודה אמיתית - לא עבודה בעיניים!
בהצלחה!

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

5. הציונות הדתית מתנקה (יופי)

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

6. הכל תירוצים כשזה לא דרכך (מגיב ל 4 )

קודם השתמשו בתירוץ של הקרן החדשה ,למרות שזה לא השפיע.עכשיו יש תירוץ של תמיכה הרפורמים ובגיורים מזויפים.הכל דברים בעלמא .דברים כאלה צריך להוכיח ולהיזהר בלשון הרע.
ועוד נקודה חשובה -יש פירוש של אחד מגדולי ישראל למה שקרה לתלמידי רבי עקיבא-שכל אחד חשב שתורתו היא התורה ותורתו ודעתו של האחר היא לא תורה-למרות שבהחלט הם היו בגבולות התורה.

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

7. אכן - "שהביאו לשינויים אדירים בחברה הדתית־הליברלית בישראל" הפכו את ה"דתית" ל"ליברלית".... (זאת אומרת, דתיים של הדת הליברלית)

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

8. ל-6: 4 לא מעלה טענות חדשות אלא מקווה שהדברים שהיו עד עכשיו (לדעתו) לא ימשיכו אלא יתמקדו בדברים חיוביים (וזה נדוש להביא את העניין של תלמידי ר"ע באופן דמגוגי - ה)

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

9. לט לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, השאלה האם יישאר בן מינו גם אחרי שנפרדו דרכם (הרי לפי הכתבה נראה שהרצון לעזוב הוא כדי להימנע ממראית עין ול)

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

10. לא מבין את הטיעון שהענין נדוש (ל 8)

גם עשרת הדברות זה ענין נדוש? נדוש אינו מעיד שאינו נכוןואינו חשוב או דמגוגיה וכיוב

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

11. ועכשיו שעמיחי אליהו יתנתק מהם (שלמה רבינוביץ)

כי הוא מקבל סיוע ממי שמקבל מהקרן.
כמו למשל, צו פיוס

דווח על תגובה לא ראויה
07.02.2020

12. לכן הוספתי "דמגוגי". כל פעם שיש מחלוקת, מישהו יביא את תלמידי ר"ע או הקדמת הנצי"ב כדי לתקוף את התוקפים אותו (אבל זה לא קשור לעניין. לדוגמא, הרפורמים יביאו טיעון זה כי פו)

תלמידי ר"ע טעו בכך שחשבו שרק התורה שבידם תורה ומה שאחר אומר אינו תורה. אבל האם הם היו טועים בכך שדוחים את דברי השומרונים (שאף בידם תורה) או את הצדוקים והבייתוסים (שלא האמינו בתושב"ע)? ברור שלא!

אם מישהו חולק עלי כי אני עובר על ההלכה, אני לא יכול לשלוף נגדו את טענת "אתה לא לומד מתלמידי רבי עקיבא" או "אתה שוכח מה כותב הנצתי"ב בהקדמה לחומש בראשית" או "אתה לא מסכים לריבוי דיעות הלכתי" או "פלורליזם ביהדות". כל אלו - דמגוגיות. אם אין לי בסיס בהלכה, אז לא יעזור שום תירוץ. אם רוב מניין ורוב בניין של חכמי ישראל תוקפים אותי, הבעיה כנראה אצלי. אם אניעושה פילפולי סרק ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה, אני לא יכול לדרוש שיקבלו אותי ולתקוף מי שדוחה אותי בטענה של "אתה טועה כמו תלמידי ר"ע כי אתה חושב שרק בידך האמת".
אם אכן יש משהו בדברי, אז אני צריך להוכיח להם שיש בסיס הלכתי לעמדתי. א בטענות דמגוגיות אלא בהאת ראשונים, אחרונים, להידבק לרמב"ם, טור ושו"ע - לבסס עמדה כמו שאני עושה בעבודה אקדמית.

אגב, וכן, לזרוק סיסמאות של עשרת הדיברות כשזה לא לעניין זה דמגוגי ונדוש... יכול להיות שזה נכון, אבל זה לא שייך ולא עונה לטענות הנדונות. הרי אני יכול לטעון שכדור הארץ סובב סביב השמהש. זה נכון (נדוש) אבל פשוט לא קשור... ואגב, מעניין שהבאת את עשרת הדיברות. יש סיבה למה לא שמו את עשרת הדיברות כחלק מהתפילה... וד"ל.

דווח על תגובה לא ראויה
08.02.2020

13. ל12. במקום להתפלפל , טוב יותר להתמקד במוסר ובאמת (ספרדי )

חכמי ספרד התמקדו במוסר ובמידות בין אדם לחברו. חכמי אשכנז התמקדו בפלפול ובמצוות שבין אדם למקום. אלה הן עובדות שקל להיווכח באמיתותן מתוך קריאת המקורות ,האגרות והשו"תים.
במקום להתפלפל , ואפילו ברמה גבוהה , מוטב לחשוב ברמה גבוהה ולאמץ את החשיבה הפשוטה , הישרה והישירה. החשוב ביותר הוא לחפש את האמת לאמיתה ולדבוק בדרכי המוסר של חז"ל כמו בפרקי אבות ובספרי המוסר.

דווח על תגובה לא ראויה
09.02.2020

14. תלמידי רבי עקיבא (תגובה)

תלמידי רבי עקיבא קיימו את ההלכה והאמינו בתורה.
הם לא תמכו ולחמו לטובת כתות זרות שבחרו לעבור על ההלכה ולמרוד באמונת היהדות!

ולכן נאמני תורה ועבודה, אם אתם רוצים להחשב כחלק מתלמידי רבי עקיבא
שצריכים לכבד זה את זה כי כולם אהובים וכולם הולכים על פי התורה,
אדרבה, תתמקדו בתורה ותתמקדו בערך של העבודה כעבודה
וכמו שהתנתקתם מהקרן החדשה שמטרתה חלילה השתלטות רפורמית והתבוללות
כך תתנתקו בבקשה מכל יתר הארגונים הכופרניים האחרים, שהקרן הנ"ל אילצה אתכם לתמוך בהם

לדוגמה, ארגון "נשות הכותל" שמנהלות בכותל פולחן כופרני שמורד בתורה ומורד בעיקרי האמונה ומורד בעשרת הדיברות. ואסור על פי ההלכה משום "לא תישא את שם ה' לשוא"
ואסור לפי המוסר, הואיל והן מצהירות שהן לא מאמינות בקדושת הכותל! (כך הן עצמן כתבו בפייסבוק שלהן) ושהן מביטות בכותל ומדמיינות שהוא חלילה נופל (כך הצהירה יו"ר הארגון), והן רק משתמשות בכותל - בלי אמונה - כדי להציק למאמינות שמזדעזעות ממעשיהן, וכדי לגזול ליהודים שומרי המצוות את המקום הקדוש שלהם שהן בכלל לא מאמינות בקדושתו. שזו בנוסף לכל גם התנהגות שהיא לא מוסרית, סוג של גזל "כבשת הרש" של שומרי המצוות.

אבל עכשיו, כשהתנתקתם בשעה טובה מהקרן הנ"ל ומחיבוק הדוב הירוק שלה, נקווה שגם תתנתקו מכל המרעין בישין שקשורים אליה.

דווח על תגובה לא ראויה
09.02.2020

15. שנים שאני לא קורא את ההוא מניר עציון.... (d)

מקבלים כסף בשביל להשמיד אותנו. שבתון צריך לזרוק אותו לכל הרוחות...או שכבר זרק אותו?..

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מנדלבליט. אין סמכות לישובים לבלום מבקרים צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

מנדלבליט מבהיר: לתושבים אין סמכות למנוע כניסת מבקרים לישובים קהילתיים

קרא עוד