הרב דרוקמן במסר תקיף לנתניהו: "לא להקמת מדינת טרור"

רבנים בכירים בציונות הדתית מציבים קווים אדומים בתכנית המאה של טראמפ, וקוראים שלא להסכים להקמת "מדינת טרור על 70% מיהודה ושומרון". הרב עמיחי אליהו: "בשום אופן לא לאפשר הקמת מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/01/20 13:05 א בשבט התשפ

הרב דרוקמן במסר תקיף לנתניהו: "לא להקמת מדינת טרור"
הרב חיים דרוקמן. יצא נגד היוזמה, צילום: פלאש 90

בכירי רבני הציונות הדתית בהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב זיני ועימם כ- 50 רבני קהילות,  הוציאו הבוקר מכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם קוראים לו "להיזהר מהסכנות" בתכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ.  

הרבנים כתבו את המכתב, שעות לאחר שראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן  הודיע שייצא לוושינגטון למה שהוגדר כסדרת פגישות חירום עם בכירים במפלגה הרפובליקנית ועם מנהיגים אוונגליסטים, המהווים את בסיס המצביעים של נשיא ררה"ב טראמפ, בכדי להציב את הקוין האדומים של ההתיישבות ולמנוע הכרה במדינה פלסטינית ובידוד ישובים במסגרת תכנית המאה. את המכתב יזמו הרב עמיחי אליהו ראש איגוד קהילות, וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

הרב עמיחי אליהו ראש איגוד רבני קהילות שיזם את הפנייה אומר: "אנחנו שמחים על ההתקדמות המשמעותית בנושא החלת ריבונות. דבר זה בשום אופן לא יכול לאפשר הקמת מדינה פלסטינית על אדמת ארץ ישראל הקדושה" 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר אמר כי מכתב הרבנים מחזק את הדברים: "אני מודה בשם כל תושבי ותושבות השומרון לרבנינו-מנהיגינו, שעומדים בראש המחנה ומובילים את עם ישראל ומדינת ישראל. האמירה של הרבנים היא אמירה מוסרית וערכית ברורה."

המכתב לנתניהו

המכתב לנתניהוצילום: ללא