ולדימיר פוטין נחת בישראל וידון בשחרור נעמה יששכר

נשיא רוסיה נחת בישראל לרגל פורום השואה הבינלאומי, שר החוץ קיבל את פניו. בהמשך יפגש עם ראש הממשלה ועם יפה יששכר. חנינה לנעמה יששכר על הפרק

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/01/20 09:20 כו בטבת התשפ

ולדימיר פוטין נחת בישראל וידון בשחרור נעמה יששכר
ישראל כץ מקדם את פניו של נשיא רוסיה, צילום: יח"צ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נחת היום (ה') בישראל לרגל פורום השואה הבינלאומי ויפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויפה  יששכר. פוטין ישוחח עם השניים על מתן חנינה לנעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי, במה שיהווה פגישה חשובה בשולי פורום השואה הבינלאומי.

צילום: יח"צ

כזכור, נעמה יששכר נכלאה ברוסיה לאחר שנמצאו באמתחתה מספר גרמים של סמים. על יששכר נגזר לרצות עונש מאסר, אך התקווה היא כי המאמצים הדיפלומטיים מול רוסיה ישאו פרי ויביאו לשחרור נעמה. אחת הדרכים הנבחנות לזירוז ההליך הוא הענקת מספר מחוות לרוסיה.

בין המחוות - העברת חצר אלכסנדר שנרשמה ברשומות לפני כשלושה שבועות על שמה של הכנסייה הרוסית,  כמו גם אזור במגרש הרוסים שאינו חלק ממתחם המעצר. הרוסים גם ביקשו הקלות פרוצדורליות על נכסים שיש להם זיקה רוסית, וקיבלו את מבוקשם.

ראש הממשלה נתניהו עצמו שוחח עם פוטין בשבוע שעבר ונסיה לשדר ביטחון: "יש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון. אני הרבה יותר אופטימי. אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה."

כמו כן שר החוץ ישראל כ״ץ קיבל כעת בנתב״ג את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הם הגעתו לביקור בישראל להשתתף באירועי 75 שנים לשחרור אושוויץ.

השר כ״ץ אמר לפנס: ״אני מודה ומברך על הגעתך לאירוע בעל מטרה עליונה, הידידות בין ישראל לארצות הברית היא חזקה מאי פעם ומבוססת על ערכים משותפים. הצעדים שבהם נקטתם - הנשיא טראמפ וסגן הנשיא פנס לחיזוק הקשר בין ארצות הברית וישראל- מעידים על מנהיגות ואומץ רב ואנו מוקירים על כך.״

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן