סערת הרב טל: האולפנה של "תורת החיים" תעבור לניהול המועצה האזורית

לאחר הפרסומים על פרשה חדשה בה מעורב, לכאורה, הרב שמואל טל, ומכתב הרבנים שאסרו ללמוד במוסדותיו, המועצה האזורית נחל שורק נענית לפניית הורים לתלמידות, ותוציא את האולפנה האזורית מאחריות מוסדות תורת החיים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/01/20 12:30 כה בטבת התשפ

סערת הרב טל: האולפנה של "תורת החיים" תעבור לניהול המועצה האזורית
הפרשה עדיין לא הסתיימה. הרב טל, צילום: ישיבת תורת החיים

האולפנה של 'תורת החיים', תצא מניהול מוסדותיו של הרב שמואל טל. לאחר פניות של הורים, תושבי המועצה האזורית נחל שורק, שבנותיהם לומדות באולפנה השייכת למוסדות 'תורת החיים', בדרישה להקים אולפנה חדשה, שלא נמצאת תחת חסותו של הרב טל, הודיעה היום (ד') המועצה האזורית נחל שורק כי תוציא את האולפנה מתחום אחריותם של מוסדות 'תורת החיים'.

לאחר הפרסומים מהשבוע שעבר על הפרשה החדשה, בה מעורב, לכאורה, הרב שמואל טל, תושבים רבים פנו למועצה האזורית נחל שורק, בדרישה להקים בדחיפות "אולפנה חדשה בעל ערכים תורניים מובהקים", עבור בנותיהם. הפניות למועצה גברו עם חתימת רבנים בכירים בציונות הדתית על מכתב, האוסר ללמוד במוסדות הרב טל.

אמש חלה תפנית נוספת בפרשה, כאשר חתם הרב אביגדור נבנצל על שני מכתבים, שאחד קרא להקים בית דין חדש בפרשה, לאחר שנחשף לראיות החדשות, ומכתב נוסף האומר כי מעולם לא נתן הנחיה לנדות ולהחרים את המשפחות שבחרו לצאת מקהילת "תורת החיים".

כעת, נותרו הורים ללא מענה לשנה הבאה, ובפנייתם לראש המועצה האזורית נחל שורק הם מפעילים לחצים להקים מוסד חינוכי, אשר ימלא את צרכי הבנות ויהיה באחריות המועצה.

לאחר הפניות, אנו מפרסמים כעת לראשונה כי המועצה האזורית נחל שורק הרימה את הכפפה, והחליטה להוציא את האולפנה מאחריות מוסדות 'תורת החיים', בראשות הרב טל. בהודעת המועצה האזורית נאמר: "מועצה אזורית נחל שורק פועלת מתוך אחריות לחינוך ילדי המועצה. מתוך הבנת המפה החינוכית ושיקול דעת. לפיכך אנו פועלים להעברת האולפנא הקיימת ביד בנימין לניהול ציבורי באחריות המועצה".

מאולפנת "תורת החיים" נמסר: "הנהלת האולפנה עושה כתמיד את כל מה שנצרך לטובת התלמידות, כך נעשה בעבר, וכך יעשה בעתיד. ללא שום שיקולים אחרים. טובת התלמידות וחינוכן מעל הכל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן