נתניהו בכנס הליכוד:"אנו נחיל את הריבונות, ללא דיחוי, בבקעת הירדן"

נתניהו בנאומו בכנס הליכוד העלה לבמה את ח"כ יברקן: "ברוך שובך גדי יברקן הביתה, הקהילה האתיופית כולה חוזרת הביתה". נתניהו מנה את הישגיו ותקף את חוסר ההחלטיות במפלגת כחול לבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 20:27 כד בטבת התשפ

נתניהו בכנס הליכוד:"אנו נחיל את הריבונות, ללא דיחוי, בבקעת הירדן"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90

בכנס הליכוד שנערך הערב (ג') אליו הגיעו תומכים רבים, שלא נרתעו ממזג האוויר, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתיחת נאומו התייחס נתניהו על ההגעה של רבים לכנס על אף הקור. כמו כן קרא לבמה לגדי יברקן שחזר למפלגה ואמר: "ברוך שובך הביתה, הקהילה האתיופית כולה חוזרת הביתה". נתניהו פתח בנאום על כך שזהו העשור הטוב ביותר בישראל, עם אבטלה נמוכה ביותר אי פעם והשכר עולה.   

לאחר מכן ציין נתניהו כי הוא דאג למנוע מכניסת מסתננים נוספים לישראל וגירש כבר שליש מאלו שבארץ. לאחר מכן דיבר על המחירים הזולים בטיסות לרחבי העולם, והזכיר שמידי שנה יש כמליון ישראלים ביוון, ואמר בבדיחות הדעת כי יפתח סניף ליכוד באתונה. אחר כך עלה סרטון תמיכה של מוחמד סעוד מסעודיה "נתניהו עושה היסטוריה. אוהב אותך ביבי, כאן מסעודיה".

בנוסף הזכיר את התחלת נישוב הגז ומכירתו ברחבי האזור, ביניהם יוון, קפריסין, מצרים, איטליה וצרפת. "המליארדים יהיו לילדים, לקשישים, לבריאות, לרווחה, לכם אזרחי ישראל". משם הוא ממשיך עם יחסי החוץ "הבאנו הכרה אמריקנית להתיישבות ביו"ש, ברמת הגולן ובירושלים כבירת ישראל".  

נתניהו הצהיר: "אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח ללא דיחוי ובלי  לא רק שלא נעקור אף ישוב, לא רק שלא נפנה אף אחד, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות".  עוד הוסיף: "אנחנו נביא הסכמי שלום היסטוריים עם עוד מדינות ערביות, אנחנו נבלום סופית את איראן. ואני שמח וגאה על כך שהנשיא טראמפ, פועל בנחישות ובעוצמה בנושא"

נתניהו התייחס גם ליריביו בכחול לבן "השאלה צריכה להיות מה יעשו? הם היו נגד הקמת הגדר שבלמה את המסתננים, הם היו נגד ההליכה שלי לקונגרס, הם היו נגד היציאה מהסכם הגרעין המסוכן מאיראן, הם היו נגד הוצאת הגז מהמים. הם שמאל! זה לא בושה! תהיו אמתיים".

נתניהו יצא נגד העמדות המעורבות והחלוקות בתוך כחול לבן: "אם תשאלו את גנץ הוא בעד הריבונות, אבל הוא כבר חזר בו. יאיר לפיד בעד פינוי שטחים בעד שלום, אחד בעד השני נגד" נתניהו המשיך במחלוקות במפלגה: "בנושא חוק הלאום יש גם מחלוקות במפלגה, עופר שלח נגד עופר האוזר בעד בכלכלה הם בעד כלכלת הסתדרות. גם בין יאיר לפיד לעצמו יש לו שתי עמדות מנוגדות, על אותו נושא".

נתניהו סיכם בקריאה לבוא ולהצביע לליכוד כדי למנוע בחירות רביעיות.