גנץ מברך על החלטת אדלשטיין: נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל

לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת על כינוס המליאה לדיון בחסינות נתניהו, מברך יו"ר כחול לבן בני גנץ: "לא ניתן להמשיך לדרדר את ישראל למען האינטרסים האישיים של נתניהו". במקביל - בליכוד זועמים על ההחלטה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/01/20 19:03 כב בטבת התשפ

גנץ מברך על החלטת אדלשטיין: נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל
גנץ ונתניהו. נתניהו ביקש - נתניהו יקבל, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

לאחר לחצים רבים שהופעלו עליו מצד חברי הכנסת של כחול לבן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מודיע כי יאפשר הקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מברך על ההחלטה: "נתניהו ביקש דיון בחסינות- נתניהו יקבל. נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו. חייבים להתקדם."

מי שעוד בירך על ההחלטה הוא ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) שהגיב: "אני יודע באיזה לחצים עמד יולי מתוך המחנה שלו. אפשר היה לעשות את זה מוקדם יותר. אבל אני מברך את יולי שבחר במסלול הנכון ועל כך שהממלכתיות ניצחה. רוב זה רוב ויש לכבדו".

כהן עם זהר. מברך את אדלשטיין

כהן עם זהר. יולי בחר במסלול הנכוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מנגד, בליכוד תוקפים את החלטתו של אדלשטיין. ח"כ מיקי זוהר מסר בתגובה להחלטה: "‏הכל כבר ברור, ישנן שתי סיבות לכל הטירוף של השמאל למהר ולהסיר את חסינותו של רה״מ לפני הבחירות. הסיבה הקטנה - לעשות את קמפיין הבחירות שלהם - ״רק לא ביבי״. הסיבה הגדולה - הם בונים על כך שביהמ״ש העליון לא יאפשר לנתניהו להרכיב את הממשלה (תזכורת - העליון לא פסל את האפשרות הזו)."

נזכיר, סערת החסינות טרם הגיעה לסיומה. כחול לבן פועלים מזה מספר שבועות על מנת להקים ועדה שתדון בחסינות נתניהו, כאשר ועדה כזו עשויה לשלוח את נתניהו לספסל הנאשמים, עוד בטרם הבחירות. עמדת כחול לבן קיבלה חיזוק בימים האחרונים מיועמ"ש הכנסת, איל ינון, שניפק חוות דעת המאפשרת דיון בחסינות נתניהו. אדלשטיין בהודעתו היום טוען: "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה."