אדלשטיין יכנס מליאה שתאפשר קיום דיון על החסינות

יו"ר הכנסת הודיע כי יכנס את מליאת הכנסת בשבוע הבא בעקבות הגשת 25 חתימות של חברי כנסת. "לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/20 18:19 כב בטבת התשפ

אדלשטיין יכנס מליאה שתאפשר קיום דיון על החסינות
צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כעת (א') על כוונתו לכנס את מליאת הכנסת בשבוע הבא בעקבות הגשת 25 חתימות של חברי כנסת. בהתאם להחלטתו, המליאה תתכנס ביום שלישי, 28.1.2020. ההחלטה סוללת את הדרך לפתיחת הדיונים בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוד לפני הבחירות.

אדלשטיין: "כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים. 

במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי: 'לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת'. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה.

בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".