תגובות על האיחוד של ימינה: "אם לא נפר הבטחות כולנו נרד לטמיון"

תגובות על האיחוד בדקה האחורנה של מפלגת ימינה מעוררת תגובות מעורבות. הרב אבי גיסר: "קשה לראות את התנועה יורדת לשפל כזה", הרב דרוקמן: "אם לא נפר הבטחות כולנו נרד לטמיון", יאיר שרקי: "בנט הוכיח שהוא כבר לא בכיס של נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/20 08:59 יט בטבת התשפ

תגובות על האיחוד של ימינה: "אם לא נפר הבטחות כולנו נרד לטמיון"
רצים ביחד: שקד, בנט, סמוטריץ' ופרץ, צילום: יח"צ

האיחוד של מפלגת ימינה שנעשה מעורר תגובות רבות בציונות הדתית, בראיון לגלי צה"ל התראיינו הרב אבי גיסר רבה של עופרה וכן הרב חיים דרוקמן. שניהם הביעו מורת רוח על כך שהחיבורים לא נעשו כפי שצריך. אך בעוד הרב גיסר רואה את מכלול ההתנהלות בבית היהודי בחודש האחרון ובכך נותר פסימי לגבי עתיד המפלגה, הרב דרוקמן כן רואה את החיבור טוב על אף מחיריו. 

הרב אבי גיסר על הבית היהודי "קשה לראות את התנועה יורדת לשפל כזה, ונעשית תנועה לפוליטיקה לא הוגנת מעברים בין מפלגות, תרגילים פוליטיים, ומכות במרכז". הרב גיסר גם הביע כעס על הפרת ההסכם בין הרב פרץ לעוצמה יהודית: "יום קטנות זה לא יום של הונאות, לא יום של הישרדות מכוערת של אנשים פרטיים, הדברים הללו לא היו צריכים להיראות. היעדר מנהיגות" ובסוף כשנשאל האם יצביע למפלגה אמר "אני לא עיכלתי את מה שקרה, אני לא מוצא את מקומי, 'המשכיל בעת ההיא יידום'".

הרב חיים דרוקמן התראיין גם כן והביע שביעות רצון על האיחוד, אך מציין כי שמחתו אינה שלמה בשל ההתנהלות וחוסר הצטרפותה עוצמה יהודית לרשימה. "הייתי רוצה אחרת, אך חשובה נציגות לציונות הדתית לכנסת". על הפרת ההבטחה של הרב רפי לבן גביר אמר: "הבחירה בין מעבר של אחוז החסימה לבין איבוד עוצמה יהודית, עדיף האיבוד. אם לא נפר הבטחות כולנו נרד לטמיון". על ההצעה של נתניהו שיעמוד בראש הבית היהודי, הגיב הרב בצחוק "זאת בדיחה".

גם העיתונאי יאיר שרקי הגיב לאירוע "הצחוק של הרב דרוקמן מעיד על איזה טרלול הגיע נתניהו על מנת ליצור איחוד בימין"  עוד הוסיף "נתניהו לחץ בבוקר על הרב פרץ להישאר עם עוצמה ובערב לחץ להיפרד ממנה, הנחישות של בנט הראתה כי הוא כבר מחוץ לכיס של נתניהו, חזרנו לבית היהודי של הכנסת ה20 שבה בנט הוא הראש והוא מחליט את גבולות הגזרה" 

     

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן