אופיר סופר לכיפה: "אופן העברת ההחלטות בבית היהודי הבטיח שלא יהיה מיזוג"

חבר הכנסת אופיר סופר (איחוד לאומי) מסביר לחדשות כיפה כי הנהגת הבית היהודי עשתה הכל כדי לא לקבע את ההחלטה למיזוג המרכזים: "אני כמזכ"ל גם עשיתי את זה" וטוען כי הם עדיין מחכים שהרב פרץ יחבור אליהם

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/01/20 14:32 יז בטבת התשפ

אופיר סופר לכיפה: "אופן העברת ההחלטות בבית היהודי הבטיח שלא יהיה מיזוג"
ח"כ אופיר סופר בנאום הבכורה, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

רגע אחרי ההסכם בין הימין החדש לאיחוד הלאומי, מסביר ח"כ אופיר סופר (איחוד לאומי)מה גרם לפיצוץ מול הבית היהודי, אך בכל זאת דוחק ברב פרץ לחבור אליהם. 

איך אתה מרגיש לאחר ההסכם? 

"אני חושב שהיינו צריכים להימנע מריצה של שתי מפלגות, שאנחנו באיחוד הלאומי התנהלנו ככה לאורך כל הדרך. השתדלנו להגיע לרשימה כמה שיותר רחבה לציונות הדתית. ההבנה שאפר לרוץ בשתי רשימות, היא הבנה שהיא קשה". 

בנט אומר שהוא לא יסכים לרוץ עם בן גביר, אז בחרתם לבגוד בשותפים הטבעיים שלכם? 

"אני לא עושה משא ומתן דרך התקשורת, אבל צריך להתאמץ אחד את כולם. היו שלבים שניהלנו מו"מ מול הבית היהודי והיו שלבים שניהלנו אותם מול הימין החדש, אבל תמיד זה היה בתום לב ובמטרה להגיע להסכם, אבל בסוף אתה בוחר בין האלטרנטיבות. צריך לזכור שיש לנו עוד 24 שעות לייצר עוד חיבורים, ואפשר לעשות את זה גם בפחות זמן". 

כל המשא ומתן אתמול היה משחק? 

"ממש לא, היא היתה אמתית לחלוטין והיינו קרובים להגיע להסכם, אבל המציאות הפוליטית וההתנהלות של הבית היהודי הפכו את החתימה הזו לדבר ברור ומובן מאליו. ועדיין המסר העיקרי הוא בשעות שנותרו זה פחות להיפגע, פחות לנהל ויכוח תקשורתי, אלא יותר לנהל משא ומתן ולדבר. הרב רפי יודע לדבר בשם כל מי שהוא מייצג". 

כרגע יש שתי מפלגות של הציונות הדתית שיובילו לריסוק של אחת מהן ואיבוד מנדטים

"אני חושב שאנחנו צריכים להימנע מזה. יש לנו מעט זמן, אבל לפעמים דווקא במעט זמן ניתן לעשות הרבה. עמדתי שצריך להתאחד, ואסור שלא להשאיר אף רשימה מחוץ לרשימה הזו". 

קראתם למיזוג מרכזים ומיזוג הציונות הדתית, בעצם גרמתם לזה שיהיה פיצול גדול יותר? 

"סוגיית הפיצול מתה כבר אתמול (ב') בצהרים. אני הייתי מזכ"ל לפני התפקיד בח"כ ואני יודע איך ממסמסים דברים. אני לא מאשים פה, אבל כל הצדדים דאגו שבסופו של יום לא היה פה מיזוג. כמו שההחלטה עברה אתמול בבית היהודי, שזו אחת הבשורות המשמעותיות שהיינו צריכים להביא לציונות הדתית, זה לא נקרא למסמר מיזוג אמתי, אלא זה נקרא למסמס מיזוג אמיתי. אני לא אומר שזה נעשה בכוונת תחילה, אבל עם זה אנחנו לא יכולים ללכת לבחירות. המצב הפוליטי לא פשוט כאשר יש יכולת לא לכבד החלטות. אופן העברת ההחלטות אתמול, מבטיחים שלא יהיה מיזוג".