רוטציה על המקום הרביעי ומיזוג מרכזים: אלו הסיבות לפיצוץ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי

ההסכם בין סמוטריץ' לפרץ כבר היה על סף חתימה, אך אז הגיע יוגב ולא הסכים לרדת למקום החמישי ברשימה. כל הפרטים על הפיצוץ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/01/20 12:41 יז בטבת התשפ

רוטציה על המקום הרביעי ומיזוג מרכזים: אלו הסיבות לפיצוץ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי
פרץ וסמוטריץ'. רצים יחד, צילום: פלאש 90

אמש (ב') כמעט נחתם הסכם מיזוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, אך לבסוף נסוגו הנהגות שתי המפלגות ויצאו מבית הרב דרוקמן לכינוסים המרכזים. הסיבה המרכזית להחלטה לא לחתום הגיעה בגלל מריבה על המקום הרביעי ברשימה, כאשר לבסוף הוחלט שיקיימו רוטציה בין אופיר סופר מהאיחוד הלאומי למוטי יוגב מהבית היהודי, במידה ויקבלו רק ארבעה מנדטים. עוד סוכם כי יוגב יקבל את תפקיד בכנסת לפני סופר. 

מחלוקת נוספת היה נושא מיזוג המרכזים. האיחוד הלאומי רצו שהבית היהודי יעלו את ההחלטה הכוללת לוחות זמנים בכינוס אמש, אך בבית היהודי טוענים כי הוחלט שההצבעה תתקיים במרכז משותף לאחר הבחירות. סמוטריץ' סבר האתמול לא עלתה ההחלטה להצבעה בגלל שצמרת הבית היהודי מנסים למרוח את הזמן ולבסוף לא יתקיים איחוד. 

הרוחות בין פעילי הבית היהודי היו אתמול סוערות במיוחד עד שהגיעו לידי אלימות של ממש. הנהגת המפלגה לא הצליחה להעביר את המסרים שלה ולא באמת הצליחו להבין מי הצביע ובעד מה. מבחינתם הם עברו את ההחלטה, אך באיחוד הלאומי ראו בזה נסיגה מההסכמות.

חוסר האמון בין פרץ לסמוטריץ הוביל אותם לפנות לגורמים אחרים כאשר סמוטריץ' סגר ריצה משותפת עם הימין החדש ופרץ פונה כעת, על פי הדיווחים, לאלי ישי, שרה ב"ק ושמעון ריקלין. בנט וסמוטריץ' השאירו מקומות פנויים לבית היהודי, אך דרשו מהם להיפרד מעוצמה יהודית.