הרצת אסדת "לוויתן" נדחית

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי לא יאפשר לחברת נובל אנרג'י לבצע מחר את תהליך הנישוב שתוכנן במסגרת הרצת אסדת הגז "לוויתן". זאת מכיוון שעד לשעה זו לא עמדה החברה בתנאים שהציב לה המשרד.

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 22:35 כה בכסלו התשפ

הרצת אסדת "לוויתן" נדחית
אסדת הגז 'לוויתן', צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה הודיע הלילה (ב') כי לא יאפשר לחברת נובל אנרג'י לבצע את תהליך הנישוב שתוכנן למחר במסגרת הרצת אסדת הגז מול חוף דור. החלטת המשרד להגנת הסביבה מגיעה עקב כך שעד לשעה זו לא עמדה חברת נובל אנרג'י בתנאים שהציב המשרד. במשרד הרגיעו והסבירו כי למרות שהחברה לא עמדה בכלל התנאים, אין כל סכנה לציבור.

צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד דרש מחברת נובל אנרג'י לפרסם הודעה באתר האינטרנט שלה על המועד החדש - בהתאם להתחייבות לעדכן את הציבור שני ימי עסקים מראש. זאת, בתנאי שתעמוד בכל התנאים שהמשרד הציב.

המשרד להגנת הסביבה מחדד, כי אין כל הנחיות מיוחדות באשר להפסקת פעילות או שינוי בהתנהלות היום-יומית של תושבי האזור, גם לא בעת הנישוב באסדה. המשרד מדגיש, כי אין בסיס לאמירות חסרות האחריות הקוראות לתושבים להתפנות בתקופת הרצת האסדה והנישוב. ריכוזי המזהמים בחוף ינוטרו באופן רציף ובמקרה הבלתי סביר שתתגלה בזמן אמת עלייה בזיהום האוויר העלולה לסכן את האוכלוסייה – הפעילות באסדה תופסק.

האסדה הייתה אמורה להתחיל את התהליך ולייצא גז למצרים, זאת לאחר ששר האנרגיה שטייניץ אישר את העסקה. השר הביע תמיכה רבה בתהליך "ישראל, לראשונה בתולדותיה, הופכת ליצואנית אנרגיה - זהו שיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות".