בוריס ג׳ונסון ניצח בבחירות בבריטניה. בארץ ובחו"ל מברכים

המפלגה השמרנית בברטניה רשמה כלל הנראה ניצחון בבחירות. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מקבל ברכות מכל עבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/19 09:09 טו בכסלו התשפ

בוריס ג׳ונסון ניצח בבחירות בבריטניה. בארץ ובחו"ל מברכים
בוריס ג'ונסון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המפלגה השמרנית רשמה ניצחון סוחף בבחירות בבריטניה ותיהנה מרוב מוחלט בבית הנבחרים. כך עולה מתוצאות האמת שהתפרסמו הבוקר (יום ו'), ושלפיהן המפלגה הבטיחה כבר 361 מושבים. הבחירות נערכו בצל החשש אצל היהודים בממלכה כי ג'רמי קורבין, מבקר חריף של ישראל, ממפלגת הלייבור, ינצח בבחירות.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על הניצחון: "אני מברך את רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון ואת המפלגה השמרנית בבריטניה על מה שמסתמן לפי הסקרים כניצחון מכריע וחד משמעי. זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה. ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה.".

גם ח״כ ניר ברקת בירך על ניצחונו המסתמן: "ידידי, בוריס ג’ונסון, ברכות חמות על ניצחונך בבחירות בבריטניה ועל התבוסה שהנחלת לקורבין האנטישמי.
בהיכרותי אותך בתפקידך כראש העיר לונדון, בפרלמנט וכראש הממשלה, אין לי ספק שתוביל בהצלחה את האומה הבריטית, תחזק ותעמיק את השותפות בין בריטניה למדינת ישראל."

ח"כ יאיר לפיד אמר: "‏מברך את חברי בוריס ג׳ונסון על הניצחון בבחירות. מלבד ניצחונו שלו ושל מפלגתו זהו נצחון על האנטישמיות. אני  בטוח שבהובלת ג׳ונסון אפשר לחזק ולהעמיק את השותפות בין ישראל לבריטניה.  ברכות חמות בוריס, תצלח דרכך."

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "ניצחון ענק לידיד ישראל בוריס ג'ונסון בבריטניה. תבוסה מפוארת למתחרה האנטישמי, קורבין, ולשונאי ישראל. זו בשורה חשובה מאוד גם למדינת ישראל. אני מברך את מר ג'ונסון ובטוח שימשיך להצליח בתפקידו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על ניצחונו בבחירות במדינה. "ברכות לבוריס ג'ונסון על ניצחונו הגדול. בריטניה וארצות הברית יהיו חופשיות להגיע להסכם סחר גדול אחרי הברקזיט", כתב טראמפ בטוויטר. הוא הוסיף: "להסכם הזה יש פוטנציאל להיות גדול יותר ורווחי יותר מכל הסכם שאפשר היה להשיג עם האיחוד האירופי. תחגוג, בוריס".