בעזרת השם: מדוע עקיבא נוביק שינה את שמו?

כתב הכנסת של חדשות 13 הודיע כי יוסיף לשמו את השם ראול. זאת בעקבות סיפורו של חסיד אומות העולם שהציל עשרות אלפי יהודים בתקופת השואה - ראול ולנברג

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 14:16 כג בחשון התשפ

בעזרת השם: מדוע עקיבא נוביק שינה את שמו?
וייקרא שמו בישראל: עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ

עקיבא ראול נוביק. זהו שמו של כתב הכנסת של חדשות 13 שאותו הכרתם עד עכשיו כעקיבא נוביק בלבד. לכיפה נודע כי הכתב הסרוג של 'חדשות 13' ו'שביעי' הגיע הבוקר (ה') למשרד הפנים בירושלים על מנת להוסיף את השם 'ראול' לשמו הפרטי. ראול זהו שמו הפרטי שמו של הדיפלומט השוודי, חסיד אומות העולם שהציל עשרות אלפי יהודים במלחמת העולם השניה - ראול ולנברג.

נוביק חשף בעלון 'שביעי' כי לפני כמה שנים כתב ידיעה על קהילה בארגנטינה שביקשה מהרב הראשי לישראל לקרוא לבית הכנסת שלהם 'היכל ראול', על שמו של הדיפלומט השוודי וחסיד אומות העולם. הרב הראשי אישר לקהילה לקרוא לבית הכנסת בשם שביקשו ואף אמר שמדובר במצווה גדולה. המקרה של ולנברג שמת בכלא הרוסי מבלי להשאיר אחריו צאצאים ריגש מאוד את נוביק שתהה האם יום יבוא וייקרא לאחד מילדיו ראול. נוביק החליט לא לחכות ופשוט להוסיף את שמו הפרטי של ולנברג לצד השם עקיבא. הבוקר כאמור ביקר במשרד הפנים בירושלים - טרם ידוע אם הבקשה התקבלה על ידי משרד הפנים.