נתניהו לגנץ בכנס החירום: רוצים להשען על הח"כים הערבים? מה עבר לכם במח?

נתניהו נואם בכנס הליכוד שמטרתו להתנגד לממשלת המיעוט של גנץ עם המפלגות הערביות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/19 20:03 יט בחשון התשפ

נתניהו לגנץ בכנס החירום: רוצים להשען על הח"כים הערבים? מה עבר לכם במח?
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/2444983525819638/

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם כעת (א') בכנס חירום של הליכוד באקספו תל אביב, שכותרתו: "עוצרים ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור".

נתניהו: "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להתכנס לפעולת חירום מול מצב חירום. אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל. ראשי כחול לבן, בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון החליטו להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת. כשאני אומר ערבית, אני לא מדבר על ערבים".

"אנחנו פה כאיש אחד ומחר ניפגש בכנסת עם כל הסיעות כולן, כי אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום מול מצב חירום. אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל. ראשי כחול לבן, בני גנץ, גבי אשכנזי, ובוגי יעלון, החליטו להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת. 

שאני אומר ערבית אני לא מדבר על ערבים. ערבים יכולים להיות ציוניים ולתמוך במדינת ישראל, אבל הם לא ציוניים ולא תומכים במדינת ישראל. להיות תלויים בהם בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת, זאת סכנה עצומה למדינת ישראל וזאת נקודת שבר בתולדות המדינה שלא הייתה כדוגמתה. 

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תומכים בארגוני הטרור וקוראים לחיילי צה״ל רוצחים. הם רוצים גם עכשיו להעמיד את חיילי צה״ל לדין כפושעי מלחמה. בני גנץ, אני אומר לך - הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. אותו דבר גם לגבי אשכנזי ובוגי יעלון. איתם אתה הולך להקים ממשלה שתהיה תלויה בהם? מה עבר לכם במוח?"

"זה מעל לפוליטיקה, זה אבסורד, זה בלתי נתפס" אמר נתניהו.  "זאת סטירת לחי לאזרחי ישראל, לחיילי ישראל, זאת סטירת לחי למי שהצביע לך בני גנץ!"

נתניהו אמר כי בחירות הן דבר רע למדינת ישראל, וכי הליכוד אינו מעוניין בבחירות. אך יש דבר הרבה יותר גרוע וזאת ממשלת מיעוט מסוכנת שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי, כלשונו. נתניהו הגדיר ממשלה כזו  היא איום קיומי על מדינת ישראל.   

"אני אומר לכם שאם תקום ממשלת מיעוט כזאת יחגגו בטהרן, יחגגו ברמאללה, יחגגו בעזה. כמו שהם חוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל - ואסור שזה יהיה.", כך נתניהו.

נתניהו קרא  לראשי כחול לבן  להקים ממשלת אחדות  ולהימנע מבחירות. אך קודם כל דרש כי יצהירו, שהם מורידים מעל הפרק את הרעיון ההזוי, כדבריו, של ממשלה שנשענת על חברי הרשימה הערבית .

עוד אמר נתניהו  כי "ערבים יכולים להיות ציונים ותומכים במדינת ישראל אבל אלה אינם ציונים ואינם תומכים במדינת ישראל". נתניהו קרא לבני גנץ: "אני מבקש לפנות אליך ואני רוצה להבהיר לך, הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. גם את גבי אשכנזי ובוגי יעלון הם רוצים להעמיד כפושעי מלחמה. זו סטירת לחי למי שהצביע לך. זו פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית".

קודם לדבריו של ראש הממשלה נאמו מספר פוליטיקאים ופעילים. ח"כ מיקי זוהר: "אני גאה ושמח לראות את האולם מלא במאות, אלפים של תומכים. ישר כוחכם, אתם הכוח והעוצמה של הליכוד והמדינה". פעילת הימין דניאלה וייס אמרה: "אנחנו אוהבים אותך ארץ ישראל. זה לא רק עניין של הליכוד או הימין. זה עניין של קריאה של כל הדורות לשמור על ארץ ישראל כולה ולהמשיך לשמור על ארץ ישראל בחסדי השם".

בועז קוקיא, אביו של סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע טרור בערד אמר: "עצוב לי כאיש צבא וכאזרח שיש בכנסת ישראל ח"כים ערבים של הרשימה המשותפת, ח"כים אנטי-ציונים ותומכי טרור. עצוב שזה המצב. עצוב ומסוכן שבעתיים שהמפלגה של גנץ וליברמן בכלל נושאים ונותנים וחושבים ובכלל להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת".

נתניהו מזהיר מפני תרחיש של ממשלת מיעוט של גנץ בתמיכת הרשימה המשותפת. בטרם כניסתו של נתניהו לאולם נאספו כמה מאות מתומכיו וחברי כנסת של הליכוד. תומכי נתניהו אמרו כי "העם דורש צדק משפטי" לקראת ההכרעה בענייניו המשפטיים של נתניהו.   

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן