חידוש בבית הדין הרבני: נתינת גט באמצעות שיחת וידאו

סרבן גט, המרצה בעקבות כך עונש מאסר, החליט כי הוא מעוניין לתת גט לרעייתו, אך בתנאי שלא יצטרך להגיע לבית הדין ולא לפגוש את אשתו. הפתרון? מינוי שליח לאישה ושימוש באפליקציית וואטסאפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 14:48 כא בתמוז התשעט

חידוש בבית הדין הרבני: נתינת גט באמצעות שיחת וידאו
מסר גט באמצעות הפלאפון. מכשיר נייד, צילום: פלאש 90

סרבן גט שמעגן את אשתו במשך ארבע שנים ויושב בשל כך בכלא, החליט לאחרונה כי הוא מעוניין לתת לה את הגט אך בתנאים שהצריכו את בית הדין הרבני להשתמש בטכנולוגיה המודרנית.

"הוא הודיע לנו פתאום, באמצע הלילה, שהוא רוצה לשחרר את אשתו, אבל התנאים שלו היו לא מציאותיים", סיפר היום (ד') לישראל היום מנהל בית הדין בנתניה הרב אלון ארביב.

לדברי ארביב, תנאי הסרבן היו "לא לנסוע לבית הדין בירושלים כי שם כפו עליו את הגט, ובשום פנים ואופן לא  לראות את אשתו". בבית הדין לא לקחו סיכונים וכדי לא לפספס הזדמנות שלא תחזור מצאו פתרון בדמות נתינת הגט באמצעות הוואטסאפ.

ראש מדור עגונות בבתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, העלה פתרון הלכתי שאמנם קיים אך מעולם לא בוצע בפועל והוא למנות שליח מצד האישה, שיקבל את הגט במקומה בבית הכלא. ארביב סיפר כי "בשעה ‭ 08:30‬ בבוקר התייצבה האישה בבית הדין הרבני בירושלים עם הדיינים, והתקשרה אלי בשיחת וידאו  בוואטסאפ. היא מינתה אותי לשליח, ומייד יצאתי לדרך.  בשעה ‭ 10:15‬ הגט ניתן על ידי הבעל,  והמקרה הקשה הגיע לקיצו".

מנהל בית הדין בנתניה ציין כי "מדובר במקרה נדיר מאוד, שבו  ממנים שליח כזה. אני עובד בבתי הדין יותר מ‭20- ‬ שנה, וזו הפעם השנייה שאני עושה דבר  כזה. נוסף על כך, מדובר באסיר בעייתי מאוד, שסירב לתת גט במשך שנים ושילם על זה בישיבה בכלא. אין ספק שזה  סיום מדהים לסאגה מורכבת במיוחד".